שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "שבג"ץ יידע שגנץ בכוונה משך את הדיון"
מתווה הגיוס
סגה"ש במתקפה על גנץ: "לא מתאים לאדם שמכהן בתפקיד הבכיר של שר הביטחון להטיל את האשמה על החרדים בזמן שהוא זה שאשם על כך שלא דנו בנושא הזה עשרה חודשים"
מאיר פרוש | צילום: משרד החינוך

סגן השר מאיר פרוש הגיב הערב (רביעי) ל'מתווה הגיוס של בני גנץ' ואמר כי "בחודשים האחרונים פניתי כמה פעמים לשר במשרד הביטחון כדי לדון בנושא הגיוס, והתשובה שקיבלתי ממנו היתה שכחול לבן לא ידונו עם החרדים כל עוד הם לא יהיו בטוחים שיש קואליציה יציבה. גם בהסכם הקואליציוני, גנץ חתם עם הליכוד וגם ידע על ההסכם של הליכוד עם החרדים בנושא הגיוס".

"אני רוצה שבג"ץ יידע שגנץ בכוונה משך את הדיון בנושא הגיוס וחיכה שתהיה ממשלה יציבה והעובדה שאין חוק במשך עשרה חודשים בהם הוא שר הביטחון – זה רק בגלל שהוא לא רצה לדון בנושא, למרות שהוא התחייב בחתימתו לפתור. לא מתאים לאדם שמכהן בתפקיד הבכיר של שר הביטחון להטיל את האשמה על החרדים בזמן שהוא זה שאשם על כך שלא דנו בנושא הזה עשרה חודשים".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הגיב בחריפות ל'מתווה הגיוס של בני גנץ' ואמר כי "בני גנץ שקרן פתולוגי. הוא חתום על הסכם מפורש בו התחייב להעביר את חוק הגיוס, ובמקום לעמוד במילתו, הוא מביא כל מיני תכניות הזויות כדי לנסות לקושש עוד כמה קולות בשביל לעבור את אחוז החסימה. שקרן פתולוגי".

סגן השר אורי מקלב על מתווה הגיוס של גנץ: "זהו ניסיון פתטי לתעמולת בחירות ולהחיות את מפלגתו הגוססת, אין בזה אלא פופוליזם ריק. מדובר במחזור וערבול של הצעות ישנות שאינן רלוונטיות כלל וכלל, דבר אשר מוכיח סופו על תחילתו".

גנץ אמר היום בהצהרה מיוחדת בקריה בתל-אביב, על רקע הדד ליין בבג"ץ על חוק הגיוס, כי יבקש להעביר בהחלטת ממשלה את מתווה השירות שעליו עבד בחודשים האחרונים במשרד הביטחון ביחד עם השר לנושאים חברתיים ואזרחיים במשרד מיכאל ביטון. יצויין כי בג"ץ אמר כי הוא מצפה שלא תתבקש עוד ארכה.

עיקרי המתווה: "שנה א'- הקמת מנהלת שירות משותפת אזרחית וצבאית שתבצע את המיון הראשוני. 6-8 שנים- הגדלה של אלפי תקנים של השירות האזרחי מדי שנה עד הגעה ללמעלה מ-70% משרתים. בזמן זה כולם ישרתו שנתיים, ולצה"ל שקיצור השירות בו ידחה, ינתנו המשאבים בכדי לשמור על כשירותו המבצעית. בסיום התקופה- יהיה שירות לכולם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים