שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » פריצת דרך בפיתוח נוגדן לנגיף הקורונה
גאווה ישראלית
בימים האחרונים דווח על פריצת דרך ישראלית בכל הקשור לפיתוח נוגדן לנגיף הקורונה המשלב פריצת דרך מדעית בשלושה פרמטרים מרכזיים שתכליתן "היכולת לתקוף את הנגיף באופן חד שבטי בגוף החולה"
תגיות: ,
הישג ישראלי | צילום: PalSand, שאטרסטוק

במהלך ביקור של שר הביטחון נפתלי בנט במכון הביולוגי בנס ציונה, הוכרז על "פריצת דרך משמעותית בפיתוח נוגדן לנגיף הקורונה". על פי הדיווח, "מדובר בנוגדן שתוקף את הנגיף באופן חד שיבטי ויודע לנטרל אותו בגוף החולים".

עפ"י חוקרי המכון, בראשות פרופ' שמואל שפירא, הובהר כי שלב הפיתוח לנוגדן הסתיים. וכי כעת, ימשיך המכון בהליך רישום הנוגדן כפטנט כאשר בשלב שלאחר מכן, יפנו החוקרים לחברות בינלאומית במטרה שאלו יוכלו לייצר את הנוגדן בכמויות מסחריות.

על פי הדיווח, פריצת הדרך המדעית הינה בשלושה פרמטרים עיקריים: 1. מדובר בנוגדן חד- שבטי (מונוקלונלי), חדש ומזוקק, עם שיעור נמוך במיוחד של חלבונים אחרים, שעלולים לסכן את החולה המטופל. 2. הנוגדן הוכח כמנטרל את וירוס הקורונה. 3. הנוגדן נבדק ספציפית על וירוס הקורונה האלים.

יצוין, כי המכון למחקר ביולוגי בנס ציונה, הינו הראשון בעולם שהשיג פריצת דרך בשלושת הפרמטרים הללו במשותף. פעילותו האפקטיבית של הנוגדן, שפותח במכון הביולוגי, הוכחה ישירות על הנגיף האלים.

לאחרונה ביקר נשיא המדינה ראובן ריבלין במכון ונועד עם המדענים המובילים את העבודה על פיתוח סדרת הנוגדנים וביקש מהנהלת המכון כי את מפעל החיסונים שיוקם עם השלמת התהליך, יראו להקים בעיר ירוחם העמלה בימים אלה על התשתית הרלוונטית לשם כך.

עוד אמר הנשיא, כי הוא תקווה ש"הבשורה החדשה תאפשר לנו לערוב לבריאותו של כל מי שחייו נתונים בסכנה. שנוכל להוציא את סבא וסבתא, ואת כל האוכלוסיות שבסיכון, מהבידוד הקשה. שנוכל לשחרר את המשק".

שר הביטחון, נפתלי בנט אמר כי הוא גאה באנשי המכון הביולוגי שהביאו לפריצת דרך אדירה. "היצירתיות והמוח היהודי הביאו להישג מדהים זה. מערכת הביטחון כולה תמשיך לפעול בחזית המערכה מול הקורונה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים