שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » פרנסת אלפי משפחות בדרום בסכנה
סגירת המפעל
יו"ר ועד עובדי רותם אמפרט, משה חדד, פנה בקריאה דחופה לשרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, לפעול להצלת המפעל שמעסיק 1,200 עובדים
בירוק יו"ר ההסתדרות במפעל רותם אמפרט | צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

יו"ר ועד עובדי רותם אמפרט, משה חדד, פנה בקריאה דחופה לשרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, לפעול להצלת המפעל שמעסיק 1,200 עובדים ומפרנס כ-10,000 משפחות מהסביבה, מתוכן 3,500 מהמגזר הבדואי.

במכתבו ציין חדד כי "לצערנו, הפתעתנו ואכזבתנו הרבה, נודע לנו שהגשת ערר אישי על החלטת ועדת השרים לאשר את התמ"א שכוללת גם את שדה בריר. לאחר שאיבדנו זמן יקר, כל עיכוב נוסף בהליך התכנוני של שדה בריר הינו גזר דין מוות על המפעל, עובדיו ומשפחותיהם. ההשלכות הן הרות גורל".

חדד הוסיף כי "לרשות מפעלי רותם, הפועלים זה כ-70 שנה, נותרו רק רזרבות מעטות לייצור חומצה לבנה, ושדה בריר מהווה מקור אלטרנטיבי יחיד לייצור החומצה. לרותם אין זכות קיום כלכלית ללא ייצור מוצר זה".

לדברי חדד, "המפעל הוא ביתנו והעובדים בו הם משפחותינו. אין לנו אפשרויות אחרות לתעסוקה באזור מגורינו. במשך שנים רבות תמך המשרד להגנת הסביבה בקידום הכרייה בשדה בריר, וזאת לאחר דיונים ובדיקות מקיפות בנושא. מה השתנה? מדוע לאחר כל כך הרבה דחיות, בדיקות, דיונים והגעה להסכמה על מתווה בריאותי עובדי רותם עובדים שוב בפני אי ודאות גדולה וסכנה של ממש למקום עבודתם? אמירות לא מבוססות ימיתו בסופו של דבר את המפעל ויגדעו את הפרנסה של אלפי משפחות בדרום".

בסיום המכתב פנה יו"ר ועד עובדי רותם אמפרט לשרה להגנת הסביבה וציין כי "איננו יכולים להשלים עם חורבן הבית שלנו ושל אלפי משפחות יקרות. אני מבקש שתנהגי באחריות ותקיימי איתנו פגישה דחופה במפעלי רותם. סגירת המפעל תהיה אסון לאומי וגרירת אלפי משפחות בדרום למעגלי האבטלה לשווא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים