שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הרווח האישי של רה"מ נתניהו מהידוק הסגר
חשיפת 'בחזית'
בדיון שהתקיים בביה"ד של הליכוד בעתירה לקיום בחירות לראשות התנועה, דרש ההרכב להסיר מהפרוטוקול טענה לניגוד עניינים של רה"מ שפועל למען הסגר אך עשוי להרוויח מכך
בנימין נתניהו | צילום: שאטרסטוק

זמן קצר לפני התכנסות הממשלה על מנת לדון בהידוק הסגר וההגבלות בשל התפשטות נגיף הקורונה, מתברר כי לראש הממשלה בנימין נתניהו אינטרס אישי בהחמרת ההגבלות.

'בחזית' חושף את הדרמה שהתחוללה במהלך הדיון בבית הדין של הליכוד ביום ראשון, סביב הטענה לניגוד עניינים לכאורה של ראש הממשלה בין קבלת ההחלטה להידוק הסגר, לבין העתירה לביטול הבחירות הפנימיות, בנימוק כי לא ניתן לקיים פריימריז בשל הסגר.

ביום ראשון התקיים בבית הדין של הליכוד (באמצעות ה'זום') דיון ראשוני בעתירת פעילים וחברי מרכז, שדרשו לקיים בדחיפות פריימריז לרשימת המפלגה לקראת הבחירות לכנסת.

מדובר בדיון שהתנהל במשך קרוב ל-6 שעות, בהשתתפות ראש הממשלה אשר נטל חלק פעיל בדיון ואף השתתף בו במשך 4 שעות. החלטת בית הדין אם להורות על קיום פריימריז או לצדד בעמדת ראש הממשלה שמבקש 'לצלם' את הרשימה ולהמשיך עם ההרכב הנוכחי גם בכנסת הבאה, צפויה להתקבל ככל הנראה ביום שני בשבוע הבא.

ל'בחזית' נודע, כי בין העתירות שנדונו בפני בית הדין, היתה עתירה אותה הגיש הפעיל הליכודי המוכר אורי פרץ, שבמקביל לעתירה אותה הגיש עו"ד אביעד ויסולי לקיומן של פריימריז לרשימה, דרש מבית הדין להורות גם על פריימריז לראשות התנועה ומועמדה לראשות המפלגה.

עוד נודע ל'בחזית', כי במהלך שמיעת טענות הצדדים בדיון, טען בית הדין כי בפני העותר אינה עומדת זכות הטענה שכן עד עתה אף לא אחד מבין חברי הליכוד הצהיר על כוונתו להתמודד לראשות המפלגה. בתגובה ולמרבה ההפתעה, הודיע העותר אורי פרץ כי בכוונתו להציג את מועמדותו לתפקיד היו"ר.

בשלב זה של הדיון פרצה מהומה שבעקבותיה ירדו כל המשיבים מהדיון והוכרזה הפסקה בת חצי שעה, שלאחריה התמקד הדיון בעתירת הדרישה לפריימריז ליו"ר.

בשלב מסויים, ביקש העותר אורי פרץ את זכות הדיבור ותוך שהוא מציג את נימוקיו לעתירה ציין כי 'להבנתו' ניתן להבין מדברי שופטי ההרכב כי אחד הנימוקים האופציונליים לביטול הפריימריז נעוץ בשיקולי הטלת סגר אפשרי שיכול ויתארך מעבר למועד סביר והגיוני שיאפשרו להתארגן לבחירות פנימיות.

"לא יתכן שמצד אחד ראש הממשלה הוא זה שדורש את הסגר ומצד שני ראש הממשלה נכון בדעתו, שאם הסגר יתארך יבוטלו הפריימריז", אמר פרץ בדיון. עוד אמר, כי "לכן על ראש הממשלה למשוך את ידיו מהעיסוק בשאלת קיומן של פריימריז לרשימה לפני הבחירות, או לחילופין שיודיע כי הוא מושך את ידיו מעיסוק בשאלת הטלת הידוק הסגר".

לדברי פרץ, "נתניהו לא יכול לבוא ולהגיד מצד אחד 'אני מטיל סגר' ומצד שני לומר 'אם הסגר מוארך, אני מבטל את הפריימריז', מדובר בניגוד עניינים מובהק וברור לכל".

ל'בחזית' נודע, כי בתגובה לדברים התקומם ראש הממשלה, שכאמור השתתף בדיון, התנער מהאשמות והכחיש בתוקף את הניסיון לקשור בין הידוק הסגר לקיומן של הפריימריז. נתניהו אף פנה אל העותר ו'הזמין' אותו בלבביות יוצאת דופן להתמודד מולו בפריימריז.

בניסיון לקבע את עמדתו בדבר ביטול הפריימריז הבהיר ראש הממשלה, כי במידה ובית הדין יאלץ אותו לקיים את הפריימריז הרי שהוא מצדו יפעל בתגובה לקיום פריימריז לראשות המפלגה. כאשר המטרה היא להוציא מהארון גורמים עוינים ולנפות אותם מהרשימה.

ל'בחזית' נודע עוד, כי משעה שעלתה לדיון שאלת התיאוריה לפיה ראש הממשלה מבקש להטיל סגר כדי להביא לדחיית הפריימריז, התפתח בדיון מהומה רבתי שהגיע לטונים צורמים מצד הרכב השופטים שהתרעם על ההקבלה, כאשר ההרכב אף דרש למחוק את ה'האשמות' הללו מהפרוטוקול.

יצוין, כי בסיעת הליכוד העלו את האפשרות להמתין לישיבת הממשלה שתתקיים היום אחר הצהריים בה אמורה להתקבל ההחלטה לגבי הידוק הסגר ומעבר ל"סגר מלא כמו ביום כיפור", כלשונו של ראש הממשלה.
בשיחה עם 'בחזית' מסביר העותר אורי פרץ, כי "הרעיון הוא שאם תתקבל ביממה הקרובה החלטה על הידוק הסגר, הרי שבית הדין של הליכוד יפסוק באופן טבעי על ביטול הפריימריז".

פרץ חבר ליכוד מזה כעשור והוא מוביל קבוצה במפלגה בשם "הליכוד חיובי". פרץ מודה כי הוא עוף שונה ולא שגרתי בנוף הליכודי. "הובלתי מספר קמפיינים, בהם גם באנגלית, כדי להראות עד כמה הליכוד נשלט על ידי אדם יחיד. במשך ימים ארוכים שרי הליכוד היו משוכנעים כי מדובר בקמפיין של הליכוד אך באנגלית".

בעבר כבר עתר פרץ לבית הדין של המפלגה על מנת לאפשר קיומן של פריימריז, שאפשר לגדעון סער להתמודד.

בליכוד סרבו להגיב לידיעה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים