שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פרס ישראל לא יוענק לפרופ' גולדרייך
שאשא ביטון החליטה
שרת החינוך שאשא ביטון: "כשרת החינוך ויו"ר המל"ג, אינני יכולה להעניק את פרס ישראל על הישגים אקדמיים, מרשימים ככל שיהיו, למי שקורא לחרם על מוסד אקדמי ישראלי"
פרופ' עודד גולדרייך | צילום: דנה רון, ויקיפדיה (https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Oded_Goldreich.jpg#mw-jump-to-license))

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, הודיעה הבוקר (ה') כי החליטה שלא להעניק את פרס ישראל בתחום המתמטיקה וחקר מדעי המחשב לפרופסור עודד גולדרייך: "כשרת החינוך ויו"ר המל"ג, אינני יכולה להעניק את פרס ישראל על הישגים אקדמיים, מרשימים ככל שיהיו, למי שקורא לחרם על מוסד אקדמי ישראלי".

על פי השרה, ההחלטה נובעת מחתימתו של פרופסור גולדרייך על עצומה הקוראת להחרים את אוניברסיטת אריאל, בעוד "מטרתו העיקרית של הפרס היא לעודד יצירה ישראלית, מצוינות ומחקר. קריאה לחרם על מוסד אקדמי בישראל, חותרת תחת מטרה זו, שכן היא מבקשת לגדוע את היצירהף המגוון וחופש הדעות".

עוד הוסיפה ד"ר שאשא ביטון: ״חתימתו של פרופ' גולדרייך על העצומה הקוראת להחרים את מוסד אקדמי ישראלי בראשית שנת 2021, מהווה לשיטתה מקרה חריג המצדיק את הבחירה שלא להעניק למועמד את הפרס, על אף הישגיו המקצועיים הבולטים והמרשימים בתחום מחקרו.

כזכור, שר החינוך לשעבר יואב גלנט, קבע כי הפרס לא יוענק לפרופסור גולדרייך, למרות החלטת הוועדה הבוחרת. בג"ץ ביטל את החלטתו של גלנט, אך לאחר חילופי הממשלות קבע בג"ץ כי השרה החדשה תצטרך להכריע בפרשה. כעת, השרה פירסמה את החלטתה.

בתגובה להחלטה, חבר הכנסת מוסי רז מסר: "מקומם ששרת החינוך בממשלת השינוי ממשיכה בדרכו של קודמה בממשלת הרדיפה והשחיתות.

פרופסור גולדרייך הוא מדען בעל שם עולמי ונקבע כראוי לפרס ישראל על ידי ועדה מקצועית. רדיפה פוליטית נגדו בשל תמיכתו בשלום שוללת ממנו את הפרס".

תנועת אם תרצו שנאבקה נגד הענקת הפרס לפרופסור :"מצדיעים לשרת החינוך שקיבלה את ההחלטה הנכונה. לאחר מאבק ממושך שלנו יחד עם אלפי ישראלים, מי שיקרא להחרים את ישראל לא יקבל את פרס ישראל! נמשיך לפעול כדי לשמור על שקיפות באקדמיה ולחשוף את המחרימים. יישר כח לשרת החינוך שאשא ביטון".

מארגון זכויות האדם בצלמו נמסר: "הבושה עוברת צד, מי שמחרים את ישראל ידע שלא נגיש יותר את הלחי השניה. המחרים יוחרם. קריאה לחרם זה קריאה לאפייה זה קריאה לשנאה ואין לה מקום בחברה מתוקנת ודמוקרטית. מי שיחרים צריך להתבייש לא לקבל פרסים. נמשיך לפעול שכל מי שמחרים את ישראל יפגע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים