שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פרקליטי נתניהו דורשים דיון בביטול כתבי האישום
תשובת היועמ"ש
פרקליטי ראש הממשלה מבקשים מבג"ץ לדחות את הדיון בתשובתו לכתב האישום ולקיים במקום זה דיון בבקשתם להורות על ביטול כתבי האישום לאור תשובת היועמ"ש לבית המשפט
בנימין נתניהו | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

לאחר תשובת היועץ המשפטי לממשלה במענה לבג"ץ, על פיו חקירת ראש הממשלה נתניהו נפתחה לאחר שהוא בעצמו אישר את דבר קיומה, פרקליטי ראש הממשלה מבקשים היום מבית המשפט המחוזי, שהדיון הקרוב יתמקד בבקשתם לביטול מוחלט של כתב האישום נגד ראש הממשלה, זאת לאור הכשלים החמורים שהתגלו לאחרונה בעבודת הפרקליטות מהיום הראשון של החקירות.

 במקביל דווח, כי נתניהו שוקל להגיש בקשה נוספת לחסינות, לאחר שבפעם הקודמת לא השיג לכך רוב בכנסת.

לטענת פרקליטי ראש הממשלה, היועמ"ש בתשובתו איננו מתייחס להנחיית בית המשפט שהורה למאשימים להציג בפניו את המזכרים באמצעותם אישר היועמ"ש את פתיחת החקירה, שכן לטענתם המשטרה החלה לחקור עדים בפרקה עוד לפני שהתקבל אישור לכך.

בהודעת פרקליטי נתניהו נכתב, כי כדי להבין את גודל האבסורד של כתב האישום, די להתייחס לטענת הפרקליטות על מעורבות חריגה של ראש הממשלה ביחס לפניות תקשורתיות ל״וואלה״. היא אכן הייתה ״חריגה״ – כלפי מטה!

בבקשת הפרקליטים נכתב בין היתר:

1 – בניגוד לחוק יסוד הממשלה, היועמ״ש לא אישר פתיחת חקירה נגד ראש הממשלה. זהו פגם דרמטי שדי בו כדי לבטל מייד את כתב האישום המחורר.

2 – הפרקליטות הפרה את הוראות בית המשפט להפריד בין הפניות של ראש הממשלה נתניהו לבין הפניות של יתר המבקשים. במקום זאת הפרקליטות טענה ל״מעורבות״ של ראש הממשלה בפניות, שכאמור גם מספרן זעום, ללא שום הסבר על איזו ״מעורבות״ מדובר.

3 – חסרים פרטים מהותיים ועובדות שהפרקליטות מנסה להסתיר במכוון.

4 – מדיון לדיון כתב האישום המופרך הולך ומתרוקן, ומיום ליום ברור לכולם שכתב אישום פגום ותפור זה לא היה צריך להיות מוגש מלכתחילה.

לטענת ההגנה, "מתוך 10,000 כתבות ב-4 השנים על ראש הממשלה נתניהו ב״וואלה״, רובן שליליות, הפרקליטות ציינה שרה״מ פנה ישירות למו״ל ״וואלה״ בסך הכל 10 פעמים. כלומר: 1 מתוך 1000 כתבות, פנייה אחת בחצי שנה!".

עוד נטען, "יתר 140 הפניות שהפרקליטות מציינת – לכשעצמו מספר זעום ביחס לכל פוליטיקאי אחר – הן פעולות דוברות שגרתיות כמו דיברור ביקורו של ראש הממשלה ביפן או נאומו נגד איראן בקונגרס האמריקני – פעולות אותן מגדירה הפרקליטות בתקדים אבסורדי עולמי כ״עבירה פלילית״.

"מעניין כמה פעמים פנו בפרקליטות למו״לים, עורכים וכתבים ב-4 השנים האחרונות…", תוהים בצוות ההגנה של ראש הממשלה.

לדבריהם, "ברור לכל שאם היה מדובר בכל אזרח אחר חוץ מראש הממשלה נתניהו, ראש ממשלה חזק מהימין, כתב האישום המופרך הזה כלל לא היה מוגש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים