שיתוף
תגובות
משפט » פרשת העצור המנהלי מקבלת תפנית חדה
מכה לגנץ
בית המשפט המחוזי בלוד קיצר את מעצרו של העצור המנהלי, והנשיאה רות לורך מתחה ביקורת על תנאי המעצר בהם שהה
מעצר. אזיקים. אילוסטרציה | צילום: FOTOKITA, שאטרסטוק

פרשת העצור המנהלי מקבלת תפנית חדה: נשיאת בית המשפט המחוזי בלוד, השופטת רות לורך, קיצרה אמש (שלישי) את מעצרו המנהלי של צעיר העצור מזה כחודש בלא שהוגש נגדו כתב אישום. בנוסף מתחה הנשיאה לורך ביקורת על התנהלות גורמי הביטחון בתנאי כליאתו. במהלך הדיון, שהתקיים בדלתיים סגורות, דרש עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את העצור לבטל את הצו המנהלי בעקבות אי הגשת כתב אישום נגד הצעיר ועקב היחס המחפיר אותו קיבל במתקן המעצר של השב"כ.

לדברי הנשיאה לורך, התנהלות גורמי האכיפה בנוגע לעצור חרגה מעבר למקובל "ההתנהלות בעניינו של המשיב אכן הייתה חריגה, כפי שנטען על ידי עורך דינו.. הוא היה נתון במעצר לצרכי חקירה ונחקר תחת אזהרה בנוגע לאירועים שונים, אך למרות כל אלו, הוחלט שלא להגיש נגדו כתב אישום".

בהמשך תיאר עו"ד קידר את תנאי הכליאה המחפירים בהם נתון העצור המנהלי "נמצא בחדר חקירות של השב"כ באחד מבתי הכלא, ללא מיטה, וללא זכות לציוד אישי או לקנייה בקנטינה. בעודו לבוש תדיר במדי עצור וללא החלטה על מקום מכלוא רצוף כנדרש בחוק". בתגובה מתחה השופטת ביקורת על התנהלות השב"כ ושירותי הביטחון "מההתייחסות של נציג השב"כ לתנאי המעצר, הוברר כי רק לאחר שבועיים מיום כליאתו הותאמו כל תנאי החזקתו על פי התקנות. ויש להצר על כך", אמרה הנשיאה לורך.

בהחלטתה, קיבלה הנשיאה חלקית את טענת עו"ד קידר והורתה על קיצור תקופת צו המעצר המנהלי "לאור העובדה שהמשיב נתון במעצר בכליאה כחודש ימים, ולאחר שנתתי משקל לטענות עורך דינו בעיקר בנוגע לתנאי המעצר, שוכנעתי כי נכון לקצר את תקופת המעצר המנהלי ב16 ימים", קבעה בהחלטתה.

עו"ד עדי קידר הגיב על ההחלטה "בית המשפט המחוזי קיצר את צו המעצר המנהלי מדובר בהחלטה די תקדימית, שלוקחת בחשבון גם את הקושי שיש בקיום דיון מסוג כזה ומצד שני ובאופן חריג מעבירה ביקורת של ממש על התנהלות גורמי הביטחון, שר הביטחון ושב"כ, באשר לתנאי הכליאה שלו, וגם הדבר הזה נלקח בחשבון במסגרת ההחלטה אנו נשקול את צעדינו בהמשך בהקשר לכך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים