שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "פרשת השחיחות החמורה שידעה המדינה"
התגובות לחקירה
שר הביטחון, בני גנץ שהוביל את המהלך: "הקמת הוועדה היא צורך ביטחוני מהמעלה הראשונה, ומסר ברור שאי אפשר לשחק בביטחון ישראל"
נתניהו על אחת מהצוללות | צילום: מארק ניימן לע"מ

לאחר שחברי הממשלה הצביעו בעד הקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקירת פרשת הצוללות ישנם ח"כים וארגונים שמברכים את המהלך וישנם כאלה שפחות -להלן התגובות מהמערכת הפוליטית בעד ונגד המהלך.

שר הביטחון, בני גנץ שהוביל את המהלך, הגיב: "‏הבטחנו וקיימנו. הממשלה אישרה את הצעתי להקמת ועדת החקירה הממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט. הקמת הוועדה היא צורך ביטחוני מהמעלה הראשונה, ומסר ברור שאי אפשר לשחק בביטחון ישראל".

מהליכוד נמסר בתגובה: "הדבר הראשון שהוועדה צריכה לבדוק זה איך כל מי שהתנגדו כל השנים לקניית שלוש צוללות נוספות – פתאום מאשרים את הרכישה, ובתוספת של מיליארדי ש״ח על חשבון הציבור, שהיו נחסכים לו הצוללות היו נרכשות בזמן. רכש הצוללות חיוני לשמירה על ביטחון ישראל, וזאת שערוריה שהוא התעכב עד עכשיו בגלל פוליטיקאים כושלים שפגעו בביטחון המדינה כדי לשרת טענות סרק פוליטיות".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "לפני קרוב ל-4 שנים התחלנו להוביל את המאבק הזה. בהתחלה אספנו מידע, ערכנו בדיקות, הצלבנו נתונים, דיברנו עם עשרות מעורבים בפרשה. בהמשך, גבינו תצהירים מפורטים מלמעלה מ-50 מפקדים – רמטכ״לים, אלופים, ראשי מוסד ושב״כ, בכירי מערכת הביטחון לדורותיה. את התצהירים שלהם צירפנו לעתירה שהגשנו לבג״ץ, בדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות וכלי השיט".

״המאבק לא היה רק משפטי. הובלנו מחאה ציבורית שרק הלכה ותפסה תאוצה משבוע לשבוע. דאגנו להביא את המידע על הפרשה לכל בית בישראל. יצאנו בקמפיין תקשורתי ענק שחשף לכל אזרח במדינה את הסיפור האמיתי שמאחורי הפרשה. עשינו הכל, אבל הכל, כדי להביא להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את פרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות מדינת ישראל".

תנועת 'חקירה עכשיו' מברכת את ממשלת ישראל על אישור הקמת ועדת חקירה מממלכתית לפרשת הצוללות וכלי השייט. מהתנועה נמסר: "ועדת החקירה הממלכתית לפרשת השחיחות הביטחונית החמורה שידעה המדינה היא צעד חשוב למיגור השחיתות ולהשבת אמון הציבור. אנו תקווה שהאמת תצא לאור וימוצה הדין עם האחראים למחדל שפגע קשות בביטחון המדינה. זו העת להודות לחברי הממשלה שהציבו את האינטרס הציבורי מעל לשיקולים הפוליטיים. כך מצופה מממשלת שינוי שנבחרה על מנת לבער מהשורש את תרבות השחיתות והקומבינה שהושרשה בישראל בעשור האחרון".

השר לשירותי דת מתן כהנא: "החלטתי להצביע בעד ועדת חקירה לפרשת הצוללות. בחודשים האחרונים העמקתי בסוגייה. מתוך הכרות עם עולם הרכש האסטרטגי בצה"ל הגעתי למסקנה כי בפרשיית הצוללות יש דברים שראויים להיחקר בצורה מעמיקה. הדברים נוגעים בקודש הקודשים של בטחון ישראל".

ח״כ אופיר סופר: "האמת היא פשוטה: ביטחון המדינה לא מעניין באמת אף אחד בממשלת בנט-עבאס. האג'נדה היחידה שלהם וזו שמחזיקה את הממשלה היא אג'נדת "רק לא ביבי".

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז: "ראש הממשלה בתואר נפתלי בנט מביא להחלטת הממשלה החלטה שהוא מסתייג ממנה, ועל פי הסבריו, מתקבלת בניגוד גמור לדעתו. החלטה זו, היא הוכחה נוספת לכך שאפילו בעיני עצמו נפתלי בנט אינו ראש הממשלה בפועל, אלא רק בתואר. ההתנגדות של שקד לא יכולה להשקיט את מצפונה על כך שהיא מאפשרת בפועל לממשלת שמאל על מלא להרוס את המשילות בארץ ישראל, ואת זהותה היהודית של המדינה"

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. יש לברך על הקמת הועדה בתקווה שאם אכן יש אשמים , הם יענשו בכל חומרת הדין . אבל , באם אין אשמות , יענשו כל הגורמים לוועדה זו להענש על בזבוז הכסף הזמן והפגיעה באשמים לכאורה. בהיותי מעורב בעבר בהשגת אמצעי לחימה בעת האמברגו הצרפתי , לפי הרעש שיוצרים בעלי עניין כיום, יש להעמיד לדין בחירים מאוד , חלקם לא בחיים, על כספים ועוד הטבות שנעלמו אי שם , אבל אפשרו להביא את ספינות שרבורג , שני מטוסי ווטור ועוד " צעצועים " למיניהם .
    דרך אגב : יש לכאורה אשמה עיקרית שלא היה צריך הרבה צוללות . איך היום יש הזמנה נוספת ע"י המאשימים ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים