שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פתיחה גם ב'כתומות' עם ריבוי מתחסנים
המתווה המעודכן
מסתמן: הלימודים יתחדשו בגני הילדים ובכיתות א'-ד' וי"א-י"ב בערים ירוקות וצהובות וכן ביישובים כתומים בהם אחוז המתחסנים מעל גיל 50 גבוה מ-70%
תגיות:
כיתת לימוד | צילום: hxdbzxy, שאטרסטוק

קבינט הקורונה ידון הערב (שלישי) במתווה החדש לפתיחת מוסדות החינוך החל מיום חמישי. ההצעה שגיבש משרד הבריאות כוללת פתיחת גני ילדים, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב ביישובים ירוקים וצהובים. כמו כן, יצביעו השרים על חידוש הלימודים גם ביישובים כתומים בהם שיעור המחוסנים מעל גיל 50 גבוה מ-70%.

לפי התיקון למתווה שהציע שר הבריאות יולי אדלשטיין, שיעור המחוסנים של כל רשות ייקבע אחת לשבוע. כמו כן, הצוות הבין-משרדי שהוקם רשאי לקבוע לגבי אזורים בתוך רשות מסוימת – שכונה או כמה שכונות מהעיר, יישוב בתוך מועצה אזורית – שיוגדרו כאזורים שבהם שיעור המחוסנים שונה מהשיעור ברשות כולה.

ההערכה היא שצירוף הערים הכתומות הללו יוסיף 15-5 יישובים למתווה הפתיחה. לפי התוכנית, אם בערים עם יותר מ-200 אלף תושבים קיימים רובעים ירוקים או צהובים – יתאפשרו בהם לימודים. לגבי הערים הירוקות והצהובות, ישנה הסכמה בין כל הגורמים שניתן לפתוח את גני הילדים והכיתות הנמוכות. מדובר בכשליש בלבד מכלל התלמידים, שכן רובם נמצאים בערים כתומות ואדומות, שם אין כל מתווה או תוכנית פעולה מוסכמת.

גורם בסביבת שר הביטחון בני גנץ הבהיר כי כחול לבן תתמוך במתווה. "מבחינתנו זה מקובל בתור התחלה, נדרוש שהפתיחה במערכת החינוך לא תימרח בהמשך ותותנה בהתקדמות החיסונים היישובית", הסביר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מוקדם יותר כי ""נתחיל לפתוח את מערכת החינוך כנראה בימים הקרובים והסיבה שאנחנו עושים זאת בהדרגה היא משום שיש בערך 2.5 מיליון ילדים וכשיש את המוטציה הבריטית המשתוללת, הם ידביקו את ההורים שלהם בני 40 ו-50".

"אנחנו מנסים לעשות זאת בצורה מדורגת, כך שילדים לא ידביקו ולא יתווספו חולים קשים שיטילו עומס על בתי החולים ואחר כך גם ימלאו את בתי הקברות. לכן אנחנו עושים זאת בהדרגה. אנחנו נפתח כנראה בימים הקרובים כצעד ראשון, אבל נעשה את זה בהדרגה".

"אנחנו גם ננפק דרכונים ירוקים ואז אנשים יוכלו ללכת עם הדרכון הירוק, נוכל לפתוח בהדרגה את תחומי החיים השונים. בהדרגה, תחילה חינוך ואחר כך את התחומים האחרים. על זה בדיוק אנחנו דנים. יש מציאות חדשה, אנחנו במציאות חירום. אגב, לא רק אנחנו. באירופה מדברים על סגרים מלאים עד אפריל".

"אנחנו משיגים את המחלה. יש לנו אפשרות לצאת מהמחלה עם מינימום נזק. אבל צריך לעשות את המאמץ האחרון בצורה מודרגת ואחראית. החל מהחינוך לגיל הרך, לחלק מהאנשים, בהמשך לכל האנשים וכך נמשיך להתקדם צעד צעד. אנחנו יכולים לצאת מזה. המוטציה המהירה היא הסיבה שאנחנו פועלים יותר בזהירות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים