שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "פתיחת בתי כנסת בהתאם לתו הירוק "
סמוטריץ' דורש
"לא ניתן לקבל את פתיחת מוסדות התרבות בעוד בתי הכנסת נשארים סגורים. אין כל סיבה שלא לקדם מתווה מקביל לחזרה לשגרה גם בבתי הכנסת לפי התו הירוק"
בצלאל סמוטריץ' במליאת הכנסת | צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

במכתב ששוגר אמש ציין ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי בשבת הקרובה יקראו בבתי הכנסת את פרשת 'זכור', מצווה חשובה מהתורה ועל פי תחתית מזג האוויר השבת צפויה להיות חורפית וגשומה ויווצר קושי לקיים את המצווה כהלכתה ועלול לייצר התקהלויות לא מבוקרות.

בהמשך ח"כ סמוטריץ' מבקש החלטת קבינט על מתווה ברור ושקוף עם סטנדרט אחיד שייצור אמון ציבורי בו על פי התו הירוק יפתחו בתי הכנסת, וייצור תחושה של כלל הציבורים במדינת ישראל כי ערכיהם נלקחים בחשבון בקבלת ההחלטות.

"פורסם היום כי על פי סיכום מתווה שרי הבריאות והתרבות מוסדות התרבות יפתחו כבר בשבוע הבא למחוסנים ומחלימים על פי מתווה התו הירוק. אני מברך על התוכניות המתגבשות ליציאה מן המגיפה ולחזרה בטוחה לשגרה של מתחסנים ומחלימים. אולם יחד עם זאת, לא ניתן לקבל את פתיחת מוסדות התרבות בעוד בתי הכנסת נשארים סגורים. אין כל סיבה שלא לקדם מתווה מקביל לחזרה לשגרה גם בבתי הכנסת לפי התו הירוק".

"כידוע, בשבת הקרובה יקראו בבתי הכנסת את פרשת "זכור" שהיא מצווה חשובה מהתורה שמביאה רבים משומרי התורה ומסורת לבתי הכנסת בכל שנה. על פי תחזית מזג האוויר, השבת הקרובה צפויה בעזרת השם להיות חורפית וגשומה, מה שיצור קושי גדול ביכולת לקיים את המצווה כהלכתה במרחב הפתוח מחד, ויוכל ליצור התקהלויות לא מבוקרות שיביאו להפצת המגיפה מאידך".

"אני סבור, כי נדרשת החלטה של קבינט הקורונה על מתווה ברור בו על פי התו הירוק יפתחו בתי הכנסת למתחסנים ולמחלימים בדומה להחלטה על בעניין מוסדות התרבות. הבסיס לשיתוף פעולה של הציבור עם מתווה החזרה המבוקרת לשגרה הוא הצגת מתווה ברור ושקוף עם סטנדרט אחיד המשותף לכלל התחומים, שייצור אמון ציבורי בתהליכי קבלת ההחלטות ותחושה של כלל הציבורים במדינת ישראל שערכיהם נלקחים בחשבון באופן שווה", לשון המכתב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים