שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פתיחת בתי כנסת בעוד 10 ימים למניין אנשים בלבד
המתווה המלא
מטה 'מגן ישראל' ממליץ לשרים על שורת צעדים לעידוד ההתחסנות נגד הנגיף. המטה מציג בקבינט את תוכנית הפעימות המעודכנת ליציאה מהסגר עם הפעימה הבאה
בית כנסת, אילוסטרציה | צילום: David Cohen 156, שאטרסטוק

מטה "מגן ישראל" שבראשו עומד פרופ' נחמן אש ממליץ לשרים על שורת צעדים לעידוד ההתחסנות נגד הנגיף. המטה של פרופ' אש יציג בישיבה גם את תוכנית הפעימות המעודכנת ליציאה מהסגר. לפי ההצעה, הפעימה הבאה תהיה ביום שלישי בשבוע הבא. בפעימה זו יחזרו לבתי הספר תלמידי כיתות ה'-ו' וכן י"א-י"ב בערים ירוקות וצהובות, וכן בערים כתומות "גבוליות" ביישובים שבהם חוסנו לפחות 70% מהתושבים. כמו כן ייפתחו חנויות הרחוב ובתי התפילה.

במשרד הבריאות דורשים עקרונות למתווה הפעימות: מתן תאריכי יעד משוערים, אך מעבר בפועל בין פעימות יהיה על בסיס מדדים בלבד. על פי המלצת כלל המומחים – המתנה של שבועיים בין הפעימות לבחינת ההשפעה והמדדים. המשך ניהוג לפי מקדם ההדבקה – לשליטה בתחלואה. שינוי/סטייה ממודל ההמתנה והניהוג ההדרגתי עלול להוביל לעלייה מחודשת בתחלואה ולחידוש הגבלות.

הפעלת שכבות זהירות נוספות: בחינוך – ניהוג על פי רמזור: פתיחה בירוקות וצהובות. פתיחה חלקית בכתומות. הפעלת "מגן חינוך". בענפי המשק – פתיחה בתו ירוק כברירת מחדל. מעבר מדורג – מסקטורים מסוכנים פחות למסוכנים יותר.

עקרונות להפעלת התו הירוק: כניסה באמצעות התו הירוק למחוסנים ומחלימים בלבד – ללא בדיקות (לפרק זמן מוגבל). ילדים עד גיל 16 – ללא כניסה לפעילויות תו ירוק (לפרק זמן מוגבל). אפשרות לכניסה לשירות חיוני בתוך קניונים ללא תו ירוק. שימוש באפליקציה הייעודית של משרד הבריאות לצד אמצעים נוספים.

ההמלצות להגברת קצת ההתחסנות: הפעלת התו הירוק – במסגרת פעימה 2 בתכנית ההקלות. פתיחת מוסדות חינוך בישובים כתומים על בסיס מדד התחסנות המשולב ברמזור. קידום חקיקה לדרישת חיסון או בדיקה במקומות עבודה עם חשיפה גבוהה (כגון: בתי ספר, נהגים, מרפאות, בתי חולים). הסכמי תיירות עם מדינות למחוסנים/ מחלימים.

עוד הומלץ: שילוב הקופות בחמ"לים הישוביים להגברת אפקטיביות החמ"ל – עבודה יחד עם הרשויות. קידום חקיקה המאפשרת שיתוף רשימת לא מחוסנים/ מחלימים עם הרשויות. תמרוץ קופות לטובת תגמול רופאים ואחיות שהביאו מתחסנים 50 +שטרם התחסנו. קידום מענקי תגמול לרשויות על פי מדדי מתחסנים. נוהל שיחה לכל מבוטח שלא התייצב לחיסון ראשון על ידי החמ"ל המשותף – ישוב וקופה.

בנוסף ממולץ: המשך מאמץ מרוכז על מרותקי בית – פיצול לוייל בודד במועד מתוכנן. הפעלת ניידות חיסון בכניסה לשמורות הטבע. הגעה יזומה למקומות העבודה עם מד"א. הגעה ליישובי הפריפריה עם מד"א ופקע"ר. מאמץ חיסון אילת עם מד"א ופקע"ר. מאמץ ערים בתעדוף )עם מיעוט מתחסנים מעל גיל 50 )עם מד"א ופקע"ר. חיסון חסרי מעמד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים