שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פתיחת הייבוא – מכת מוות על ענף החקלאות
הרפורמה בחקלאות
מאות חקלאים מפגינים משעות הבוקר ביישוב אביבים שבגבול לבנון במחאה על החלטת שר הוצר לפתיחת השוק לייבוא חופשי מחו"ל
הפגנה, מחאה | צילום: באדיבות המצלם

כאלף חקלאים מפגינים משעות הבוקר ביישוב אביבים שבגבול לבנון נגד החלטת שר האוצר אביגדור ליברמן לפתוח את השוק לייבוא חופשי, לדבריהם שר האוצר ושר החקלאות אינם רוצים עגבניות מעוטף עזה וביצים מהיישובים בגבול לבנון, אלא לאפשר ייבוא חופשי מטורקיה, ירדן ועזה, לדברי החקלאים החלטת שר האוצר עלולה למחוק את החקלאות הישראלית ולסכן את עתידה התזונתי של מדינת ישראל.

בעקבות ההפגנה מגיבים באוצר הארץ: "דווקא בעת הזו שחקלאי ישראל מתחילים להתאושש מהמכה הכלכלית האנושה שספגו בעקבות משבר הקורונה, בוחרים שר האוצר והחקלאות לצאת עם תוכנית שתפגע אנושות בעשרות אלפי חקלאים ובני משפחותיהם, אנו מאבדים פה את הערך של החקלאות היהודית בארץ ישראל שזהו אחד הערכים החשובים ביותר שהמדינה אמורה להיות מושתת עליו. ההחלטה לפתיחת הייבוא כמוה כמכת מוות על ענף החקלאות שכבר היום נאבק על קיומו, תצמצם את התוצרת המקומית למינימום הקיים ותוביל לתלות מוחלטת של המדינה בתוצרת חקלאית ממדינות זרות והדבר יוביל לפגיעה קשה שיוביל בביטחון המדינה".

מנכ"ל אוצר הארץ איתן מאיר אמר כי "אנו רואים שוב ושוב את כוחם של ארגוני החרם על ישראל, במקרה האחרון היה מדובר בגלידות, המקרים הבאים יכול לפגוע ישירות במצרכי מזון בסיסיים דוגמת לחם, חלב, בשר, סוכר ואורז. לפני הקורונה זה אולי היה נשמע כחשש דמיוני, אבל נגיף אחד שעצר בבת אחת את המסחר, זעזע את תפיסת העולם הגלובלית ונוכחנו לראות כי בעת משבר חמור מדינות דואגת קודם כל לרווחת אזרחיהן, גם אם זה כולל מניעת אספקה של תרופות, מזון, ציוד רפואי וחומרי גלם לשכנותיהן".

ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, חקלאי מרמות נפתלי, אמר: "תתבייש ממשלת ישראל! אנו החקלאים היושבים לאורך כל הגבול, משמשים כאזרחים-חיילים של מדינת ישראל ושומרים על אדמות הלאום, הגבולות וביטחון המזון של המדינה. את כל זה רוצים ממשלת ישראל, פורר וליברמן, להחריב ולרסק, מתכננים לנשל את מגדלי העופות מפרנסתם, את מגדלי הפירות והירקות מאדמתם ומקור לחמם ולמוטט אלפי משפחות".

"אנו נמשיך להילחם! לא נעקור את המטעים, נמשיך לעבד את אדמת הלאום על גבול הצפון, יחד עם מגדלי הירקות בעוטף עזה, עם החקלאים המצוינים בערבה ובבקעה, לאורך גבולות המדינה. תתבייש ממשלת ישראל! על ממשלת ישראל להוציא את הרפורמה ההרסנית מחוק ההסדרים לאלתר! ואני מצפה מכל שרי הממשלה לפעול לשם כך".

כזכור, בחודשים האחרונים יצאו רבנים מובילים בציונות הדתית בהם הרבנים הרה"ג יעקב אריאל הרה"ג שמואל אליהו, הרה"ג דב ליאור לצד מאות רבנים ערים ושכונות בקריאה לרכוש ולחזק את התוצרת החקלאית היהודית ולהימנע מלרכוש ממקומות זרים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים