שיתוף
תגובות
חדשות » פתרון למצוקה: נחתם הסכם בין ישראל לאוזבקיסטן להבאת עובדים זרים
מצקת כוח אדם
שרת הפנים, איילת שקד חתמה בילטרלי עם אוזבקיסטן שיסדיר מנגנונים לגיוס והבאה של עובדים זרים מיומנים ואיכותיים בדרך מפוקחת ומסודרת
תגיות:
יועץ ראש הממשלה האוזבקית מחרידין חרדינוב

החתימה על ההסכם היא עלייה נוספת ביחסים הדיפלומטיים בין המדינות ומדובר בהסכם בעל חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל ולאוזבקיסטן. מדינת ישראל תקבל מטפלות מטפלים מיומנים, שיעניקו טיפול ראוי לקשישים ובעלי מוגבלויות.

ההסכם מהווה חלק מיישום החלטת ממשלה משנת 2011, במסגרתה נקבע כי העסקת עובדים זרים תתבצע באופן מפוקח, מבוקר וללא תשלום עמלות מופרזות שלא כדין.

בשנים האחרונות נחתמו הסכמים בילאטרליים בענפים השונים עם מדינות מגוונות: תאילנד, מולדובה, אוקראינה, נפאל ועוד. ההסכם עם אוזבקיסטן הוא נדבך נוסף המבסס את הענף בהעסקה מסודרת, חוקית ומבוקרת.

במעמד חתימת ההסכם, עליו חתמו שרת הפנים איילת שקד ויועץ ראש הממשלה האוזבקית מחרידין חרדינוב, נכחו נציגי רשות האוכלוסין וההגירה, משרד החוץ, משרד הרווחה והמשלחת האוזבקית.

שרת הפנים, איילת שקד: "היום חתמתי על הסכם בילטרלי עם נציגי ממשלת אוזבקיסטן שיבוא בשורה גדולה לענף הסיעוד. הודות להסכם זה, יקירנו שזקוקים לטיפול סיעודי יסתייעו במטפלים מיומנים, שיעניקו טיפול מסור וראוי. המחויבות הרבה של כל הנוגעים בדבר בוודאי תביא ליישומו המוצלח של ההסכם בעתיד הקרוב".

יועץ ראש ממשלת אוזבקיסטן, מחרידין חרדינוב: "שהוביל את המשלחת האוזבקית ביקש להודות: ״בשם הממשלה שלנו מבקש להודות באופן אישי לכל מי שעמל על המשא ומתן שהיה מאד אינטנסיבי. ההסכם הוא בעל משמעות מכריעה ורבת גורל ואנו שמחים שהוא יוצא אל הפועל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים