שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » 'צ'אט בוט' יבצע חקירות אפידמיולוגיות
חדש במערכת הבריאות
מנתונים עולה כי הצ'אט בוט מבצע היום כאלף חקירות מדי יום (יותר מ-10% מכלל המאומתים עוברים חקירה בוואטסאפ), כ-40% ממי שמקבלים את ההודעה משתפים פעולה
משתמש בוואטסאפ. אילוסטרציה | צילום: Alex Ruhl, שאטרסטוק

משרד הבריאות הודיע כי צוותי הפיתוח פיתחו 'בוט' טכנולוגי שיוכל לבצע כאלף חקירות אפידמיולוגיות מדי יום, זאת כדי להקל על צוותי החקירות ולנסות להגיע לכמה שיותר מקרים. כך דווח ב'ישראל היום'.

בתחילת ספטמבר החלו במשרד הבריאות ובמפקדת אלון להשתמש ב'צ'אט בוט' לביצוע חקירות אפידמיולוגיות באופן טכנולוגי. זאת, באמצעות הודעת וואטסאפ, כשבסיום השיחה עם הבוט מקבל האדם מסרון על כניסה לבידוד.

החקירה באמצעות הבוט תאפשר למערכת להתמודד עם עומס החקירות ועם העובדה שבשל סוגיות התעדוף כמעט לא מגיעים לחקור את המקרים בקרב האוכלוסיות הצעירות.

מנתונים עולה כי הצ'אט בוט מבצע היום כאלף חקירות מדי יום (יותר מ-10% מכלל המאומתים עוברים חקירה בוואטסאפ).

כ-40% ממי שמקבלים את ההודעה משתפים פעולה ומסיימים את החקירה. בימים האחרונים החלו לערוך חקירות באמצעות הצ'אט בוט בשפה הרוסית ועד לסוף השבוע תיכנס גם גרסה בשפה הערבית.

"שיעור שיתוף הפעולה עם הבוט הוא פנומנלי", אומר בכיר במערכת הבריאות. "יש מורכבויות של שפות ושל שאלות שאנחנו משפרים. אין לי ספק שזה המפתח לעתיד שבו תקשורת בין האזרח לרשויות תהיה באמצעות בוטים".

עם תחילת הגל הרביעי ועליית מספרי החולים החלו במפקדת אלון לתעדף את החקירות האפידמיולוגיות שממוקדות בגילים 60 ומעלה, חוזרים מחו"ל ואנשים בסיכון. אחריהם מתועדפים עובדים או מתגוררים בבתי אבות, במוסדות סיעודיים או במוסדות סגורים, ואילו שאר המאומתים נמצאים בתעדוף נמוך ומגיעים אליהם לעיתים רק אחרי 72 שעות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים