שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » צבא ארה"ב תקף בגבול סוריה – עירק
ביידן מכה שוב
הפנטגון ציין בהודעתו כי היעדים שהותקפו הם מתקנים מבצעיים ואתרים לאחסון נשק של מיליציות שיעיות, המיליציות בתגובה: "ממתינים לפקודה של ההנהגה כדי להגיב"
תקיפה בעזה, תמונת אילוסטרציה | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

משרד ההגנה האמריקאי הודיע כי צבא ארה"ב תקף אווירית הלילה (בין ראשון לשני) בהוראת הנשיא ג'ו ביידן יעדי מיליציות עיראקיות פרו-איראניות בגבול סוריה-עיראק בתגובה על תקיפות באמצעות מל"טים שביצעו המיליציות השיעיות בעיראק נגד כוחות ומתקנים אמריקניים בתקופה האחרונה, מדובר בפעם השנייה שהנשיא מורה על תקיפת תגמול נגד מיליציה פרו-איראנית מאז כניסתו לתפקיד לפני חמישה חודשים.

כזכור, ביידן הורה על תקיפה מוגבלת בסוריה בפברואר, גם אז בתגובה להתקפות רקטות נגד יעדים של ארה"ב בעיראק. "כפי שהוכח בתקיפות הערב, הנשיא ביידן היה ברור כשאמר שיפעל להגנה על אנשי ארה"ב", נכתב בהצהרה של הפנטגון.

הפנטגון ציין בהודעתו כי היעדים שהותקפו הם מתקנים מבצעיים ואתרים לאחסון נשק של מיליציות שיעיות – ארגון "גדודי חיזבאללה" העיראקי וארגון "גדודי סייד א-שוהדא". התקיפות האוויריות התרחשו בשני מוקדים בשטחי סוריה ובמוקד נוסף בשטחה של עיראק.

לפי דיווח של מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמושבו בלונדון, לפחות חמישה לוחמי מיליציות נהרגו בתקיפה. אך לפי שעה אין אישור רשמי לכך.

בהודעה מטעם המיליציות נכתב: "נמשיך להיות השריון של המולדת היקרה הזו, אנו נמצאים בכוננות מלאה וממתינים לפקודה של ההנהגה כדי להגיב". ברשת "אל-ג'זירה" דווח מפי גורמי ביטחון בעיראק כי בוצעו ארבע תקיפות במרחב שבין הערים אל-בוכמאל שבסוריה לקום שבעיראק.

בהודעת הפנטגון הלילה נכתב כי "כפי שניתן להבין מהתקיפות הללו, הנשיא ביידן הבהיר שיפעל להגנת הכוחות האמריקניים". דובר משרד ההגנה ג'ון קירבי אמר כי "ארה"ב נקטה פעולות הכרחיות ומכוונות שנועדו להקטין את הסיכון להסלמה – אך גם להרתיע ולהעביר מסר ברור וחד-משמעי".

גורמים אמריקניים ציינו בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי הם מאמינים שאיראן עומדת מאחורי מתקפות המל"טים וירי הרקטות שמתבצעים אחת לזמן מה נגד מתקנים אמריקניים בעיראק. שני גורמים אמריקניים אמרו כי המיליציות הנתמכות על-ידי איראן ביצעו מאז אפריל לפחות חמש מתקפות נגד מתקנים המשמשים את צבא ארה"ב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים