שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » צבא הודו התגייס ומדינות שולחות סיוע
כאוס הקורונה
בריטניה וצרפת שלחו היום סיוע • כוחות הביטחון התגייסו לעזור במאבק • עוד 323,144 נדבקים התגלו ביממה האחרונה לצד 2,771 שמתו • הודו מבקשת חיסונים מארה"ב
קבורת חולה קורונה בעולם | צילום: KAISARMUDA, שאטרסטוק

הודו הודיעה היום (שלישי) כי גייסה את כוחות הביטחון במדינה, בהם כוחות הצבא הסדירים והמילואים, כדי להיאבק בתחלואת נגיף הקורונה שהולכת ומתפשטת במדינה בצורה חמורה – החמורה ביותר שנצפתה עד כה במדינה כלשהי. כשברקע נמשכים הדיווחים שלבתי החולים אוזלים בלוני החמצן ומיטות האשפוז, והמוני מטופלים מוצאים עצמם נחנקים למוות.

כוחות של משטרת הגבול ההינדו-טיבטית נפרסו בבירה ניו דלהי והקימו מרכזי חירום מיוחדים לטיפול בחולים. מקומות נוספים שנמצאים בבעלות צבא הודי בבירה ניו דלהי, יוסבו לטיפול בחולים בימים הקרובים, זאת במטרה לספק אלפי מיטות אשפוז שנחוצות במסגרת המאמץ הלאומי להאט את קצב ההתפשטות. הרמטכ"ל ההודי, ביפין רוואט, הודיע על גיוס מילואים כללי בקרב החובשים והרופאים של חיל הרפואה ההודי ועל הפנייתם למוקדי התחלואה במדינה.

הרשויות בניו דלהי הורו להסב חדרי מלון בעיר לחדרי טיפוך נמרץ. יצוין כי ההחלטה הזאת עוררה זעם במדינה לאחר שהתברר כי מלון חמישה כוכבים במרכז הבירה הוסב למרכז טיפול יוקרתי עבור חברי הרשות השופטת במדינה ובני משפחותיהם, בזמן שאלפים גוועים בהמתנה למיטת אשפוז בפרברים העיניים של הבירה.

היום גם התחיל לזרום סיוע להודו ממדינות אחרות, כאשר הבוקר נחת בניו דלהי משלוח דחוף של סיוע מבריטניה, הכולל 100 מכונות הנשמה ו-95 מחוללי חמצן.

גם צרפת הצטרפה לבריטניה, כשהשגרירות שלה בבירת הודו הודיעה כי פריז תתרום להודים מחוללי חמצן שבאמצעותם אפשר יהיה לסייע ל-250 מטופלים. לדלהי הגיעה הבוקר רכבת "חמצן אקספרס" ראשונה, הנושאת 70 טונות של חמצן ממדינת המחוז צ'הטיסגאר, אבל המשלוח הזה אינו צפוי להכריע את המאבק, לאור העובדה כי במטרופולין הענקי, שעומד במוקד גל ההדבקות האחרון, גרים כ-20 מיליון בני אדם, והמונים בו ממשיכים להידבק.

רשויות הבריאות במדינה דיווחו הבוקר כי עוד 323,144 נדבקים התגלו ביממה האחרונה – היום השישי ברציפות שבו מספר הנדבקים במדינה עומד על יותר מ-300 אלף. מספר הנדבקים הרשמי בהודו מאז תחילת התפרצות הנגיף עומד על כ-17.6 מיליון, השני בגובהו בעולם אחרי ארה"ב. עוד 2,771 בני אדם מתו מקורונה בהודו ביממה האחרונה, ובכך הגיע מספר המתים הרשמי במדינה ל-197,894. לפי הערכות מומחי הבריאות, מחר הוא צפוי לחצות את הרף של 200 אלף.

בארגון הבריאות העולמי תיארו אתמול את קצב ההדבקה בהודו כחריג ביותר, ואמרו כי עומס אדיר על מערכת הבריאות כמו זה שנצפה כעת בהודו לא נראה עד כה בשום מדינה אחרת בעולם שהתמודד מול נגיף הקורונה.

ד"ר ק' פריתאם מבית חולים בניו דלהי אמר הבוקר שגם כעת המחסור בחמצן הוא הדאגה המרכזית של הרופאים. "במשך שבעה ימים רובנו לא ישנו. בגלל המחסור בחמצן אנחנו נאלצים לחבר שני מטופלים לבלון אחד, וזה תהליך שגוזל זמן כי אין לנו צינורות ארוכים".

הודו סובלת ממחסור גדול במנות חיסון, ורק אחוזים קטנים מהאזרחים הספיקו עד כה לקבל זריקה ראשונה. לאור כך, ממשלת הודו מנהלת כעת משא ומתן עם ארה"ב לקבל מיליוני מנות חיסון, לאחר שהיא הודיעה אתמול כי החליטה להעביר למדינות בעולם 60 מיליון מנות חיסון של 'אסטרהזניקה' שבהן היא מחזיקה.

תושבים בהודו מדווחים על מצב קטסטרופלי כאשר בכמה מהערים שספגו את המכה הקשה ביותר מהקורונה במדינה, שורפים בימים האחרונים את גופות המתים במשרפות מאולתרות בפארקים ובמגרשי חניה, אחרי שהמקום במשרפות הקבועות שבהן בדרך כלל מלווים את המתים למנוחות, אזל. חולים שמצבם קשה נראו שוכבים במיטות מחוץ לבתי חולים שבהם לא נותר מקום, וממתינים לקליטתם.

בתוך כך, המשבר בהודו צפוי לזלוג גם אל מחוץ לגבולותיה. בימים האחרונים הודיעו מדינות שונות על השעיה של הטיסות ממנה אליהן, מחשש שנוסעים יביאו איתם מוטציות מסוכנות כמו אלה המשתוללות כעת בהודו. הלילה הצטרפה אוסטרליה לרשימת המדינות האוסרות, כשהודיעה כי לא תאפשר למטוסי נוסעים מהודו לנחות בשטחה עד 15 במאי.

אוכלוסיית הודו היא השנייה בגודלה בעולם עם כ-1.3 מיליארד בני אדם, ולכן מספרים גבוהים של נדבקים במדינה הם דבר כמעט צפוי, אבל הנתונים המגיעים ממנה בימים האחרונים מדאיגים מאוד. לשם השוואה, אף שאוכלוסיית הודו גדולה מאוכלוסיית ארה"ב פי 4, מספר הנדבקים היומי בה גבוה כעת פי 11 מבארה"ב. לפי הנתונים הרשמיים, בכל שעה מתים כעת בהודו 117 בני אדם מקורונה. לפי הערכות, המספר האמיתי כנראה גבוה בהרבה.

כזכור, בעקבות מצב התחלואה העגום בהודו, משרד הבריאות הישראלי פרסם השבוע אזהרת מסע להודו ולמדינות נוספות: אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, מקסיקו וטורקיה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים