שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » צה"ל ביטל תרגיל; הגבלות בעוטף עזה
הסלמה בדרום
הרמטכ״ל הנחה את צה״ל למקד את כלל המאמצים בהיערכות ומוכנות לתרחישי הסלמה. הוחלט על חסימות אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה
תגיות:
מחסום משטרתי | צילום: דוברות המשטרה

לאחר הערכת מצב החליט הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי, להשהות את תרגיל המטכ״לי ״מרכבות האש״ ליממה הקרובה, והנחה את צה״ל למקד את כלל המאמצים בהיערכות ומוכנות לתרחישי הסלמה.

בתוך כך, לאור הערכת המצב הוחלט בצה״ל על חסימות אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה.
האזורים והצירים שייחסמו הינם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232, וייסגרו גם הצירים הבאים לשני הכיוונים: כביש מס׳ 4 – מצומת זיקים ועד צומת הכניסה לקיבוץ ניר עם. כביש מס׳ 34 – מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לקיבוץ ארז. כביש מס׳ 232 – מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה.

כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת ״קובי״ בשדרות, אנדרטת ״החץ השחור״, גבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז״ל, גבעת נזמית וגבעת ״הפרש הבודד״. בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים. כמו כן הוחלט על עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לבאר שבע. "יודגש כי אין לעצור בשולי הכביש במהלך הנסיעות באזור העוטף מטעמי ביטחון אישי. יש להמשיך להישמע להוראות שיימסרו על ידי צה״ל ככל שיידרש", נמסר.

מוקדם יותר, זוהה שיגור כושל אחד משטח רצועת עזה שנפל בשטח הרצועה. כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה ביישומון ובשטח פתוח בלבד – כך נמסר מדובר צה"ל. בתוך כך, בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על תגבור אוגדת עזה בכוחות נוספים.

3 רקטות שוגרו הבוקר מרצועת עזה לשטח ישראל – אחת מהן יורטה. אזעקת צבע אדום נשמעה בשדרות וביישובים בעוטף בשעה 06:23. בחסדי שמים, מהירי לא היו נפגעים בגוף ונזק לרכוש, והבוקר יתקיימו הלימודים כסדרם.

בתגובה, בתום התייעצות ביטחונית, הודיע הבוקר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, על סגירת מעבר ארז למעט תנועות במקרים הומניטריים וחריגים, באופן מיידי ועד להודעה חדשה.

.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים