שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "צה"ל יגיב בחריפות להמשך השיגורים מעזה"
גורם ביטחוני
גורמים בצה"ל מעריכים כי השיגורים מהרצועה יימשכו בשבועות הקרובים • דיפלומטים בין-לאומיים: אם המו"מ ייכשל, אנו עשויים לראות תגובה רצינית נגד עזה
תגיות: , ,
עזה | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

גורם ביטחוני אמר הבוקר (ראשון) כי צה"ל יגיב בחריפות להמשך השיגורים מעזה וכי סוללות כיפת ברזל תוגברו – כך דווח ב'כאן חדשות'. לדברי הגורם הביטחוני, אי אפשר לנתק את הירי מעזה לנעשה בירושלים, אך ישנם מניעים נוספים.

עוד דווח כי הדריכות הכוננות וההיערכות נמשכים, ובמקביל ישראל פועלת בדרכים דיפלומטיות להביא להרגעה. גם חמאס הודיע שהוא לא מעוניין בהסלמה. הוא הביע חשש כי המשך האלימות בדרום עלולה להקרין על המצב ביהודה ושומרון ואף על הזירה הצפונית.

דיפלומטים בין-לאומיים אמרו אמש כי המגעים עם חמאס ויתר הארגונים הפלסטיניים נמשכים, אך הזהירו מפני ההשלכות שיהיו לכישלון מאמצי התיווך. "אם המשא ומתן ייכשל אנו עשויים לראות תגובה רצינית נגד עזה, שתשפיע על האוכלוסייה האזרחית שסובלת ממצב כלכלי והומניטרי קשה", אמרו הדיפלומטים.

גורמים בצה"ל שצוטטו ב'וואלה' העריכו כי הדריכות הביטחונית תימשך בשבועות הקרובים ביהודה ושומרון, ירושלים ועזה. הגורמים אמרו כי הם סבורים שהמצב יימשך בעיקר בשל רגישות תקופת הרמדאן, וכן בעקבות חשש מפיגועי בודדים.

בהערכות המצב שקיימו שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו צפו חילוקי דעות במערכת הביטחון, והיו שקראו לתגובות חריפות יותר נגד חמאס ושאר הפלגים על רקע שיגור 40 רקטות ופצמ"רים לעבר ישראל. הרמטכ"ל הצביע על ירושלים כגורם העיקרי להסלמה, ולא רצועת עזה והנהגת חמאס. בעקבות עמדתו לא התקבלה ההמלצה להחריף את התגובות, והוחלט למקד את תשומת הלב בהרגעת ירושלים לצד היערכות להידרדרות.

על פי הדיווח של אמיר בוחבוט, ראש אגף המבצעים בצה"ל, אלוף אהרון חליוה, יציג היום לרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי את התכניות המבצעיות לשלל התרחישים להמשך, עד רמה של הידרדרות למערכה רחבה ברצועת עזה. גורמי ביטחון אישרו כי היום יתקיימו גם שיחות הרגעה בין ישראל לחמאס בתיווך גורמים מצרים. עד כה נמנעה ישראל מלהטיל סנקציות ומגבלות על רצועת עזה וממשלת חמאס מאחר שלפי הערכות אין בכוונתה להסלים את המצב הביטחוני.

ב'ווינט' דווח כי בסוף השבוע ישראל פעלה בצינורות דיפלומטיים להביא להרגעת הרוחות מול חמאס. היא העבירה מסרים שלפיהם היא מעוניינת בשמירה על חופש הפולחן בירושלים – ולא בהסלמה. מסרים ברוח זו הועברו לירדנים, למצרים ולמתאם האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון, תור ונסלנד. גם חמאס הבהיר שהוא לא מעוניין בהסלמה וכי הירי התרחש בגלל העימותים בירושלים.

שר הביטחון בני גנץ אמר אתמול בתום הערכת מצב כי "כרגע שקט בדרום, אבל אם השקט לא ישמר, עזה תיפגע קשות, אזרחית, כלכלית וביטחונית, ומי שישא באחריות הם ראשי החמאס. המשוואה ידועה להם וברורה מאוד. צה"ל ערוך לאפשרות של הסלמה, ונעשה את מה שנדרש כדי שהשקט ישמר".

כזכור, אזעקת צבע אדום נשמעה אמש בעיר שדרות ובמרחב עוטף עזה בעקבות רקטה ששוגרה מרצועת עזה, זאת לאחר מספר שעות של שקט יחסי. כשעה לאחר מכן, הופעלה התראה נוספת בקיבוץ נירים שבמועצה האזורית אשכול. נפילה זוהתה בשטח פתוח במרחב גדר הגבול. תושבת שדרות בת 18, נפגעת חרדה, הגיעה אל בית החולים ברזילי שבאשקלון בעקבות אזעקת צבע אדום שהופעלה בעיר.

הפרות סדר נרשמו בגבול הרצועה. כ-700 מאות פלסטינים החלו להתקבץ בשלושה מוקדים בגבול הרצועה, שורפים צמיגים ומנסים להתקרב לגדר. כוחות צהל בגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ופצצות תאורה. מוקדם יותר היום נורו 36 רקטות משטח רצועת עזה לעבר יישובי העוטף, בהם המועצות האזוריות אשכול, נגב וחוף אשקלון. שש רקטות מתוכן יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל, והיתר נפלו בשטחים פתוחים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים