שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » צה"ל יירט מל"טים שהיו בדרכם מאיראן לישראל
נחשף כעת
האירוע החריג התרחש לפני כשנה. שני המל"טים נשאו ציוד צבאי וטסו לכיוון רצועת עזה, במה שכנראה היה ניסוי. הם יורטו על ידי טייסי חיל האוויר לפני שחדרו לישראל
מטוס קרב | צילום: BlueBarronPhoto, שאטרסטוק

חיל האוויר של צה"ל יירט שני כלי טיס בלתי מאוישים ששוגרו מאיראן לרצועת עזה שעליהם היה ציוד צבאי. התקרית אירעה לפני כשנה והותרה לפרסום רק כעת. כך פרסם לראשונה הפרשן לענייני צבא וביטחון של "ישראל היום", יואב לימור.

זה כמה שנים שאיראן מחפשת לעקוף את הסגר ההדוק על רצועת עזה, ולהבריח לתוכה יכולות מתקדמות שיאפשרו לארגוני הטרור לפגוע בישראל באפקטיביות רבה יותר. כמעט כל הניסיונות לעשות זאת דרך היבשה סוכלו בידי ישראל ומצרים, וגם התווך הימי סגור כמעט כליל.

המל"טים ששוגרו נועדו לסלול נתיב חדש ובלתי צפוי, ונראה כי טיסתם בוצעה כניסוי ושכמות האקדחים שנשאו הייתה זניחה. הם שוגרו מאיראן וטסו במשך זמן רב בגובה נמוך, במטרה שיגיעו לרצועה ויטילו שם את הציוד שנשאו. משם, כנראה, הם היו אמורים לטוס בחזרה לאיראן. מטוסי קרב יירטו את המל"טים עוד לפני שחדרו לשטח ישראל.

האירוע היה חריג מאוד, ונשמר עד כה בחשאיות משתי סיבות: הראשונה, הרגישות הרבה מול שלל גורמים באזור; השנייה הייתה הניסיון לבחון את התגובה האיראנית לכך שהמל"טים "נעלמו" ולא הגיעו ליעדם.

נראה כי ההחלטה להתיר את פרסום האירוע נובעת, בין היתר, מהחתימה המחודשת על הסכם הגרעין עם איראן, שצפויה להתרחש בקרוב בווינה. ההערכות הן שלאחר חתימת ההסכם, טהרן תרגיש משוחררת הרבה יותר לפעול כנגד ישראל, ובאגרסיביות רבה מבעבר. בישראל מבקשים לשדר לרפובליקה האסלאמית כי היא חשופה, וכי כל ניסיונותיה ייורטו – וייענו בחריפות.

מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך חודש מרץ 2021, צה"ל יירט באמצעות מטוסי קרב מסוג "אדיר" שני מל"טים שהיו בדרכם מאיראן לשטח מדינת ישראל. יירוטי המל"טים בוצעו בשמי האזור תוך תיאום עם מדינות שכנות ובכך נמנעה חדירה לישראל. המל"טים היו במעקב מערכות הבקרה והגילוי במהלך כל טיסתם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים