שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » צה"ל מעדכן את תוכניותיו לתקיפה באיראן
גנץ חשף
גנץ הציג מפה מסווגת של מיקומי הרקטות שהציב חיזבאללה באזורים אזרחיים בלבנון: "זו מפת מטרות, כל אחד מהם נבדק בצורה משפטית, מבצעית, ומבחינה מודיעינית"
תגיות:
בני גנץ | צילום: דוברות

שר הביטחון בני גנץ חשף בראיון ל'פוקס ניוז' כי ב"בצה"ל מעדכנים את תוכניות הפגיעה באתרי גרעין איראניים וערוכים לפעול באופן עצמאי בנושא". לדבריו, בישראל זיהו יעדים רבים בתוך איראן שפגיעה בהם תוכל להקשות עליה לפתח פצצה גרעינית.

על רקע הכרזתו של כוכבי שלפיה ישראל נערכת לאפשרות של תקיפה באיראן, גנץ נשאל בריאיון אם התוכניות הללו הושלמו – והשיב כי הן לא יושלמו עד שיוצאו לפועל. "עד אז נמשיך לבנות אותן ולשפר אותן", אמר. "זה משהו שכל צבא צריך לעשות. אנחנו פועלים לשפר את התוכניות כל הזמן לרמה המקצועית ביותר שאפשר".

"אם העולם יעצור אותם לפני, זה טוב. אך במידה ולא, על ישראל לעמוד באופן עצמאי ולהגן על עצמה מול איראן", שיגר שר הביטחון מסר לעולם. הוא הוסיף כי "איראן הפרה כל סעיף בהסכם עימם, הם משקרים בכל דרך אפשרית". על כוונת ממשל ביידן לכונן מחדש את הסכם הגרעין עם איראן אמר גנץ: "מדיניות אמריקנית צריכה להיות מדיניות אמריקנית, ומדיניות ישראלית – ישראלית".

עוד הוסיף גנץ כי בגזרה הצפונית, בידי ישראל יש מידע כי לארגון חיזבאללה יש כמות של מאות אלפי רקטות. גנץ חשף בפני המראיין מפה המראה כי רבות מהרקטות מוקמו באזורים אזרחיים לאורך גבול ישראל-לבנון. המפה טושטשה בריאיון המצולם.

"אפשר לראות במפה כוחות, מפרדות, אתרי שיגור – הכל מכוון לעבר מטרות אזרחיות, והכל נמצא בשטחים אזרחיים", אמר השר, ובכדי להסיר כל ספק מכוונתו הוסיף: "זו מפת יעדים. כל אחד מהיעדים נבדק מבחינה משפטית, מבצעית ומודיעינית – ואנחנו מוכנים להילחם".

בתוך כך, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון גנץ שוחח אמש עם מקבילותיו בצרפת וגרמניה, שרת ההגנה של גרמניה אנגרט קראמפ קארנבאואר ושרת ההגנה והכוחות המזוינים של צרפת פלורנס פרלי.

על השיחה עם המקבילה הגרמני נמסר מלשכת גנץ כי "השיחה התמקדה בהחלטה של התובעת בבית הדין בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל. שר הביטחון הודה לשרת ההגנה, על תמיכתה של גרמניה בעמדת ישראל, כי ל-ICC אין סמכות לפתוח בחקירה נגדה".

גנץ, ציין כי "החלטת בית הדין היא פוליטית, ועשויה לפגוע ביכולתן של דמוקרטיות להגן על עצמן מפני ארגוני טרור, המשתמשים באזרחים כמגן אנושי". עוד הזכיר גנץ, כי "לישראל מנגנוני חקירה עצמאיים ומערכת משפט חזקה ואיתנה, המתמודדת עם כל חשד להפרה של הדין הבינלאומי". השרים שוחחו גם על ההתפתחויות האזוריות ועל המשא ומתן הצפוי לחידוש הסכם הגרעין עם איראן.

על השיחה עם המקבילה הצרפתית נמסר כי התקיימה "על רקע החלטת התובעת בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל". גנץ אמר לפרלי, כי "מדובר בהחלטה פוליטית וכי ישראל היא מדינה שיש לה מנגנוני חקירה ושיפוט עצמאיים".

גנץ ביקש מפרלי, ש"צרפת תפעל בכדי לסייע לישראל מול התביעה, וזאת מתוך הבנה כי דיון כנגד ישראל לא רק חוטא למציאות, אלא עלול לפגוע ביכולתן של דמוקרטיות אחרות להילחם בטרור ובארגונים הפועלים מתוך אוכלוסייה אזרחית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה בטלפון עם סגנית נשיא ארה״ב קמלה האריס. זו השיחה הראשונה בין השניים מאז כניסה לתפקיד. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "סגנית הנשיא בירכה על ההצלחה הגדולה של מבצע החיסונים בישראל. ראש הממשלה וסגנית הנשיא סיכמו על הקמת צוות משותף להידוק שיתוף הפעולה במחקר ופיתוח טכנולוגי במאבק בנגיף הקורונה, מים, אנרגיה ירוקה ותחומים נוספים".

עוד נמסר בהודעה הישראלית כי סגנית הנשיא הביעה את ההתנגדות המוחלטת של הממשל האמריקני להחלטת התובעת של בית הדין הבינ״ל בהאג. ראש הממשלה אמר בשיחה ש"נמשיך לחזק את שיתוף הפעולה המודיעיני והביטחוני". בשיחה הדגיש ש"כראש ממשלת ישראל יש לי מחוייבות מוחלטת למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני המיועד להשמדתנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים