שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » צה"ל מפלה חיילים הגרים מאחורי הקו הירוק
סמוטריץ' פנה לתשובה
הבוקר חשפה כרמלה מנשה כי צה"ל מפלה לרעה חיילים פצועים בסדיר ובמילואים המתגוררים באיזור יהודה ושומרון, וכי הצבא מסרב לתת לאותם חיילים הסעה לטיפולים רפואיים
חייל עם נשק, אילוסטרציה | צילום: diy13, שאטרסטוק

בעקבות חשיפתה של כרמלה מנשה, פנה הבוקר יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' ליו"ר ועדת חוץ וביטחון בבקשה לקיום דיון דחוף ולדרוש את תיקון העוול.

כזכור, הבוקר חשפה הכתבת הצבאית של תאגיד השידור הציבורי כאן כי צה"ל מפלה לרעה חיילים פצועים בסדיר ובמילואים המתגוררים באיזור יהודה ושומרון, וכי הצבא מסרב לתת לאותם חיילים הסעה לטיפולים רפואיים כמקובל. ״צה"ל אינו נותן שירותים לחיילים שמתגוררים מעבר לקו הירוק״ נאמר לחייל מילואים פצוע, "תבוא למחסום ויאספו אותך".

ח"כ סמוטריץ' הגיב לדיווח ואמר: "מדובר בשערורייה בלתי מתקבלת על הדעת. אפנה בע"ה עוד היום ליו"ר וועד החוץ והביטחון בדרישה לכנס דיון דחוף בוועדה ולדרוש מצה"ל למצוא את הפתרון שיאפשר ללוחמים תושבי יהודה ושומרון שנפצעו לקבל את הטיפול הרפואי המיטבי כמו כל חייל אחר".

גם ח״כ אופיר סופר הגיב לפרסום על אפליית חיילים פצועים מיהודה ושומרון: "שערורייה שאין כדוגמתה. כל חייל במדינת ישראל חייב לקבל כל טיפול שהוא זקוק לו. מבטיח לטפל בנושא באופן אישי".

לאחר מכן ח"כ סמוטריץ' כאמור שלח מכתב לח"כ רם בן ברק, יו"ר ועדת חוץ וביטחון בנושא

לשון המכתב:

"הנדון: אפלייה קשה נגד חיילי צה"ל המתגוררים ביו"ש ונדרשים לטיפול רפואי

הבוקר, חשפה העיתונאית כרמלה מנשה (כאן) כי על פי הנחיות צה"ל חיילים המתגוררים ביהודה ושומרון ונזקקים לטיפול רפואי, מופלים לרעה ואינם מקבלים הסעות למרכזי הטיפול והשיקום כמקובל. על פי תשובת דובר צה"ל המקוממת, על החיילים הפצועים להגיע עצמאית למחסום ומשם אוספים אותם ולוקחים אותם לקבלת הטיפול.

נדמה לי שמיותר לציין את האבסורד שזועק לשמים בסוגיה. לא ניתן לקבל מציאות בה חיילי צה"ל תושבי יהודה ושומרון יופלו באופן מקומם שכזה.

לא יתכן שהחיילים יהיו טובים מספיק כדי להילחם ולהיפצע אבל לא טובים מספיק כדי לקבל הסעות לשיקום וטיפול רפואי כמו יתר חבריהם.

אוסיף ואציין כי בג"ץ קבע בשורה ארוכה של מקרים שקשיי תקציב ו/או קשיים לוגיסטייים לא יכולים להצדיק אפליה ממוסדת.

אני מבקש ‏לכנס דיון דחוף בוועדה ולדרוש מצה"ל למצוא את הפתרון שיאפשר ללוחמים תושבי יהודה ושומרון שנפצעו לקבל את הטיפול הרפואי המיטבי כמו כל חייל אחר. לטיפולך המהיר אודה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' יו"ר הציונות הדתית".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. הציונות הדתית…
    פאריירים הייתם ופראיירים תשארו,
    מתיחסים אליכם כסוג ב' ואתם ממשיכים לשרת…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים