שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » צה"ל סגר לחלוטין את מרחב הדיג ברצועה
בתגובה לרקטות
המתפ"ש הודיע על סגירה מוחלטת של מרחב הדיג ברצועת עזה, החל מהשעה 6 בבוקר ועד להודעה חדשה. חמאס במסר לאו"ם: "המדיניות הישראלית בירושלים תוביל לפיצוץ"
דיג בעזה | צילום: Ryan Rodrick Beiler, שאטרסטוק

בתום התייעצות ביטחונית, הודיע לפנות בוקר (שני) מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, על סגירה מוחלטת של מרחב הדיג ברצועת עזה, החל מהשעה 6 בבוקר ועד להודעה חדשה.

מטעם המתפ"ש נמסר כי "זאת בעקבות המשך הירי הרקטי מרצועת עזה לעבר שטח ישראל במהלך הלילה. חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל".

בחמאס מיהרו להוציא הודעה לפיה "ישראל תישא בתוצאות", ואיימו: "סגירת הים של רצועת עזה בפני דייגים היא פגיעה בוטה בזכויותיהם ומהווה סוג של תוקפנות מתמשכת נגד עמנו. המדיניות התוקפנית של ישראל כלפי העם הפלסטיני שלנו לא תשבור את רוח העמידה האיתנה שלו או תחליש את זרועו ותגביל את נחישותה. לא נקבל אמצעי הגבלה ולחץ על העם הפלסטיני, וישראל תישא בתוצאות ההתנהגות התוקפנית שלה".

במקביל, מקורות בארגון הטרור אמרו לעיתון הלבנוני אל-אחבאר כי חמאס הודיע למתווכים המצרים ולאו"ם שהוא מתנגד לרגיעה עם ישראל, כל עוד היא תמשיך במדיניותה בירושלים – "הדבר יוביל לפיצוץ בירושלים, ברצועת עזה וביהודה ושומרון". בארגון הטרור רוצים שישראל תמנע מישראלים להיכנס להר הבית ותתיר לקיים את הבחירות הפלסטיניות במזרח ירושלים.

5 רקטות נורו אמש ובמהלך הלילה משטח הרצועה לעבר ישראל. בסביבות השעה 22:45 שוגרה הרקטה הראשונה – התרעה הופעלה בשטח פתוח בלבד. כשעה לאחר מכן רקטה נוספת שנורתה נפלה בשטח הרצועה, ובלילה זוהו 3 שיגורים נוספים – 2 יורטו ואחד נחת בשטח הרצועה.

בשעה 03:17 הופעלה התרעת צבע אדום בשדרות וביישובים ניר עם, ארז ואיבים. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו 3 שיגורים מהרצועה – 2 יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל ורקטה נוספת נחתה בשטח הרצועה. 3 אנשים נפצעו קל לאחר שנפלו ונחבלו במהלך הריצה למרחב המוגן.

לאורך היומיים האחרונים שוגרו יותר מ-40 רקטות לעבר יישובי העוטף. החריגה המשמעותית הייתה בליל שבת, אז נורו 36 רקטות לאחר שבועות של שיגורים בודדים מפעם לפעם. שש מתוכן יורטו. שתי רקטות נוספות במוצאי שבת – הראשונה יורטה על ידי כיפת ברזל, והשנייה נפלה סמוך לגדר בשטח פתוח. בניגוד לפעמים קודמות, צה"ל נמנע מלהגיב.

במקביל, כ-200 פלסטינים הגיעו אתמול למרחב גדר הרצועה והחלו בהפרות סדר, כאשר בין היתר הם מבעירים צמיגים ומפוצצים נפצים למיניהם. בתגובה, צה"ל השתמש באמצעים לפיזור הפגנות על מנת להרחיק אותם מהגדר – זאת חרף העובדה שהמחסומים בשער שכם הוסרו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים