שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » צה"ל פוצץ הלילה עמדת תצפית סורית
צפו
השמדת עמדת תצפית של האויב בתוך מובלעת ישראלית בגבול סוריה – זו המשימה המיוחדת שקיבלו לוחמי פלס"ר 401 וסיירת "יעל", בפיקוד גדוד השריון 71.
תגיות:

יום שני בלילה. עשרות כלים מתמקמים במרחק קילומטרים בודדים מהגבול עם סוריה ברמת הגולן, מדוממים את הפנסים ושומרים על "פרופיל נמוך". בין השעות 21:00 עד שתיים לפנות בוקר הם יעבדו בסנכרון, עד ה-"רשאי תקיפה" – פיצוץ עמדת תצפית סורית על ידי לוחמי פלס"ר 401 וסיירת "יעל" מיחידת יהל"ם. מדובר בעמדה של צבא סוריה, שהוקמה במובלעת ישראלית מזרחית לגדר המערכת, ומפרה את ריבונות המדינה.

את הפקודה להוצאת המבצע לפועל מקבל כשבוע קודם לכן גדוד 71 בחטיבה 188, שתופס את קו סוריה לראשונה מזה שלוש שנים. מתוך אופק פיקוד – כלי גדול שמשמש כחמ"ל קדמי – מנהל המג"ד, סא"ל עידן ניר, את המבצע מול המטה והכוחות בשטח, שעולים בקשר כל כמה שניות.

"אנחנו לא נותנים לאויב להתבסס בשטח הזה", קובע המג"ד, ומסביר לי שזה אירוע שלא קורה בכל בט"ש. "לי עוד לא יצא לבצע דבר כזה, ואני חושב שזו הזדמנות שהגדוד זכה לנהל את הפעילות".

מחלקת ה-5 בפלוגה המסייעת של גדוד צבר בחטיבת גבעתי גם כן נמצאת בשטח, בכוננות לקפוץ ולירות מרגמות, והטנקים של גדוד 71 מחכים בעמדות, מוכנים להגיב במידת הצורך. התצפיות כבר עם עיניים על הגדר.

מתקבל אישור לחצות אל תוך המובלעת ישראלית. "לא ישנו ארבעה ימים לפני המבצע", מספר סג"ם גיא וינוגרד, מפק"ץ בפלס"ר 401 שהוביל את הצוות שלו בראש הכוח שביצע את הפשיטה, "הלכנו כ-10 ק"מ עד הגדר – לא הייתה נפש חיה, וגם לא היה אור ירח עד שעה מאוד מאוחרת. רק אמר"לים (אמצעי ראיית לילה)".

"נכנסנו לשם אנחנו, ככוח רגלי, ופלוגות מיהל"ם", ממשיך סג"ם וינוגרד לתאר, "היינו הצוות הראשון, וכולם סמכו עלינו שננווט לנקודה הנכונה. בפנים עברנו כ-2.5 ק"מ בתוך יער של ממש – אתה רואה את העמדה בעיניים שלך, ומרגיש את הלב פועם".

הספירה לאחור מתחילה. חומר הנפץ שהתקינה סיירת "יעל" מפוצץ את העמדה. חמש שעות של דריכות בשטח ובחמ"לים מסתיימות בהצלחת המבצע הרגלי הזה. "זיכינו את התצפית, ואז חיפינו על יהל"ם שהתקינו חבלה. ממש נכנסנו פנימה – היא הייתה בנויה מלבנים, מבוצרת טוב – והרגשנו שאנחנו עושים משהו חשוב. זה היה רגע שיא, והחיילים עבדו היטב. גם כשחזרנו למוצב ההתרגשות הייתה גדולה", משתף המפק"ץ.

"פעלנו הערב כדי להשמיד את עמדת התצפית ולא לאפשר התבססות של צבא סוריה בשטח הזה", מכריז המג"ד באישון לילה, רגע לפני שהוא נוסע אל הכוחות שפעלו בשטח כדי לסכם את המבצע, "אנחנו נמשיך לעבוד כדי לאפשר את מרקם החיים התקין ברמת הגולן, ולשמור על הביטחון – זו המשימה שלנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים