שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "צה"ל תגבר כוחות והרחיב את הפעילות"
כוכבי בצומת
הרמטכ"ל ביקר בצומת והנחה להעלות את הכוננות ברחבי יו"ש ולהחזיר לוחמים מחופשות, בעוד המצוד אחר המחבלים נמשך: "צה״ל ימשיך לפעול ככל שידרש"
כוכבי בזירת הפיגוע | צילום: דובר צה"ל

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ביקר הבוקר בצומת ׳תפוח׳, בו התרחש אתמול הפיגוע. בהמשך, קיים הרמטכ״ל הערכת מצב, בה סקר מפקד אוגדת איו״ש, תת-אלוף יניב אלאלוף את היערכות הכוחות בגזרה לנוכח האירועים האחרונים.

כוחות צה״ל ממשיכים במרדף אחר המחבלים שהיו מעורבים בפיגוע וממשיכים בתגבור מאמצי ההגנה באיזור. אל הרמטכ״ל נלוו בביקורו מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן ומפקדים נוספים.

בתום ביקורו אמר הרמטכ״ל: ״צה״ל תגבר כוחות והרחיב את הפעילות המבצעית שלו בשבועות האחרונים ביהודה ושומרון כחלק מן המוכנות להסלמה. כוחות רבים, בסיוע גורמי המודיעין והשב״כ פועלים החל מאתמול על מנת למצוא את המפגעים, וימשיכו בכך עד לעמידה במשימה. צה״ל ימשיך לפעול ככל שידרש ובכל הגזרות על מנת להבטיח את ביטחון אזרחי ישראל״.

בתוך כך, צה"ל מתגבר הבוקר את ציר 60 ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובכניסה לכפרים וערים שמוגדרים מוקדי חיכוך, בעקבות פיגוע הירי בצומת תפוח. כוכבי הנחה להעלות את רמת הכוננות במוקדי החיכוך, בעוד המצוד אחר המחבלים נמשך. כלל הכוחות הפועלים ביו"ש החזירו לוחמים מחופשות.

ב'וואלה' דווח כי ביממה הקרובה תתקיים הערכת מצב נוספת ובה ישקלו בקשות לתגבורים נוספים בהתאם להיקף ההתרעות על פיגועים, וצה"ל ושב"כ הקימו חמ"ל ייעודי במסגרת המצוד. "יש הסתה ברשתות החברתיות וקריאות לבצע פיגועים נוספים. הלוחמים בצמתים תודרכו לדווח על כל פרט חשוד", אמרו גורמים בצה"ל.

בית החולים בילינסון עדכן הבוקר על מצב הפצועים מהפיגוע בצומת תפוח: פצוע האנוש יהודה גואטה בסכנת חיים מיידית, אין שינוי ממשי במצבו של הפצוע בניה פרץ שמוגדר קשה מאוד. הפצוע שנפצע קל שוחרר לביתו . בישוב איתמר מבקשים להתפלל לרפואת: יהודה בן מילכה, בניה בן אביבה, ועמיחי בן רונית.

עמיחי חלא, שנפצע קל בפיגוע, סיפר ב'חדשות 13': "אני רוצה להתפלל על החברים שלי. אני ברגשות מעורבים ובהלם, אני לא ראיתי כלום. היו יריות ואז השתטחנו על הרצפה, שמענו עוד יריות מכוחות צה"ל. התקשרתי למד"א ותוך כדי ראיתי שגם לי יורד קצת דם לכן התחילו לטפל בי. הכל היה מהיר. אני ראיתי את יהודה ובניה אבל אני לא כל כך זוכר. הכדור חתך אותי בעורף ובנס יצאתי מזה בשלום. זה היה יכול להגמר אחרת".

ב'כאן חדשות' דווח כי מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי שלושה מלוחמי גבעתי הגיבו בירי לעבר רכבו של המחבל. אחד מהם ירה מעמדה מוגבהת בצומת ופגע בשמשה הקדמית של הרכב. עוד עולה מהתחקיר כי המחבל ירה כעשרה כדורים מאקדח. במערכת הביטחון מעריכים שכרגע המחבל מקבל סיוע.

בהמשך למצוד של צה"ל אחר המחבלים, סוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען' דיווחה כי שני צעירים פלסטינים נפגעו אמש מאש כוחות צה"ל בכפר ביתא דרומית לשכם, זאת במסגרת עימותים עם כוחות הביטחון, במהלכם צעירים פלסטינים יידו אבנים לעבר הכוחות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים