שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » צה"ל תקף מאות יעדי טרור בעזה
שומר החומות
במהלך השבת תקף צה"ל כחלק ממבצע שומר החומות מאות יעדים של ארגוני הטרור חמאס, כולל חוליות מחבלים, מפקדים, בניינים של בכירים בארגונים, ומוקי אמל"ח – כל התקפות
תקיפת מגדל אלג׳אא ברימאל | צילום: תקשורת הפלסטינית

21:29 – לפני זמן קצר, מטוס קרב של צה"ל תקף את ביתו של חאלד מנעמרה, מג"ד אלפרקעין בארגון הטרור חמאס, ששימש כתשתית צבאית של הארגון.

20:46 – לפני זמן קצר, מטוס קרב של צה"ל תקף את ביתו של ראא'ד סעד, ראש מטה מבצעים מיוחדים הכלל רצועתי של ארגון הטרור חמאס, ששימש כתשתית צבאית של הארגון.

20:26 – כלי טיס של צה״ל סיכל שני פעילי תמ״ס של ארגון הטרור גא״פ בחאן יונס ובמחנה פליטים אל מועזי.

18:58 – מוקדם יותר היום, מטוסי קרב של צה"ל תקפו את ביתם של תיסר מבאשר, מג"ד קרארה (מרחב חאן-יונס) בארגון הטרור חמאס בחאן יונס, ואת ביתו של עאזי טמאעה, מח"ט מחנות המרכז בארגון הטרור חמאס בדיר אל בלח. הבתים שימשו כתשתיות צבאיות של הארגון. פגיעה בתשתיות אלו מהוות פגיעה ביכולות הצבאיות של ארגון הטרור חמאס.

18:48 – צה"ל מבהיר: בבניין אלג׳אא פועל המודיעין הצבאי של חמאס, וכן משרדים המשמשים את ארגון הטרור חמאס ואת ארגון הטרור גא״פ. בבניין יושבת יחידת המחקר והפיתוח של המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס האחראית בין היתר למספר פעולות חבלניות שבוצעו כנגד מדינת ישראל. היחידה מורכבת ממוקדי ידע שמהווים נכס ייחודי לארגון הטרור, אשר עושים שימוש בציוד טכנולוגי ערכי ביותר של חמאס כנגד ישראל. היחידה השתמשה ביכולות אלו כנגד ישראל במספר אירועים. בכדי לנסות לחבל ולשבש את פעולות צה״ל והאזרחים שבמרחב הסמוך לעזה.

18:39 – לפני זמן קצר, מטוסי קרב של צה״ל תקפו מספר עמדות שיגור במספר מוקדים ברצועת עזה שכוונו לאיזור המרכז ולאיזור הדרום. כמו כן, הותקפו גם מספר עמדות שיגור תת קרקעיות.

18:08 – לפני זמן קצר, מטוס קרב תקף את ביתו של חליל אלחיה, סגן יושב ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס ששימש כתשתית טרור.

17:03 – לפני זמן קצר, צה״ל סיכל ניסיון של פעילי טרור של ארגון הטרור חמאס לשגר רחפן מטיל נפץ לשטח ישראל בעיר עזה. כתוצאה מהפלת הרחפן, הוא נפל על חוליית השיגור וסיכל שני פעילים.

15:49 – לפני זמן קצר, מטוסי קרב של צה"ל תקפו מבנה רב-קומות הכולל נכסים צבאיים השייכים למודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס.

בבניין קיימים משרדים של כלי תקשורת אזרחיים, אשר ארגון הטרור חמאס מסתתר מאחוריהם ומשתמש בהם כמגנים אנושיים. ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. טרם התקיפה, צה"ל הזהיר את האזרחים ששהו בבניין ונתן להם שהות מספקת להתפנות מהמבנה.

14:22 – כלי טיס של צה״ל השמיד מחסן אמל״ח של ארגון הטרור חמאס בג׳בליה.

14:10 – כלי טיס של צה״ל הרג שלושה פעילי תמ״ס של ארגון הטרור חמאס במחנה פליטים אל בוריג׳ ובחאן יונס.

13:49 – החל מהשעה 1:00 ועד השעה 11:00 צה"ל תקף כ-20 משגרי רקטות שכוונו למרכז ולדרום.

13:13 – בשעות האחרונות, מטוסי קרב וכלי טיס של צה״ל תקפו סדנת ייצור אמצעי לחימה ורקטות של ארגון הגא"פ בג'אבליה, מחסן אמצעי לחימה הממוקם בבית בכיר בחמאס, מאגר אמצעי לחימה בבית פעיל במערך האווירי של חמאס ומספר אתרי אחסון וייצור נוספים.

21:01 – לפני זמן קצר, לוחמי ההגנה האווירית יירטו מל"ט נפץ שחצה משטח הרצועה לשטח מדינת ישראל. יחידת הבקרה האווירית הייתה במעקב אחר הכלי עד הפלתו.

8:58 – צה"ל תקף עשרות יעדי טרור ברחבי רצועת עזה. מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מספר רב של עמדות שיגור רקטות ומשגרים תת קרקעיים, מתוכם גם משגר רב-קני, ממנו נורו הרקטות לכיוון ירושלים ביומו הראשון של המבצע, וכן סוכלו מספר חוליות מחבלים שהיו בדרכן לשגר רקטות לשטח הארץ. בין היתר, הותקף גם מוצב של ארגון הטרור חמאס שהכיל משגר נ"ט בבית ג'בליה.

בנוסף, הותקפו פיר מנהרה של חמאס ברחבת החוף של בית מלון בצפון הרצועה, דירות מבצעיות של פעילים של הכוח הימי של חמאס ושתי דירות של מפקדים בארגון הטרור חמאס בצברה תל אלהוא ובבית ליהיא, ששימשו כתשתיות טרור ובחלקן נוהלה הלחימה בסבבים הקודמים.

כמו כן, הותקף גם משרדו המבצעי של ראש מנגנוני הביטחון של חמאס בראמל ומספר מחסני אמל"ח משמעותיים של ארגוני הטרור ברצועת עזה, בחלקם אוכסנו מצנחי רחיפה שנועדו לשמש לחדירה אווירית ובאחד מהם אוחסנו אמצעים של הכוח האווירי של חמאס. "צה"ל פועל על מנת לסכל את יכולות האויב וכל ניסיון פגיעה בתושבי ישראל ומוסדותיה".

5:54 – מוקדם יותר היום, מטוס קרב של צה"ל תקף אתר של המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

4:35 – בשעות האחרונות כלי טיס של צה"ל תקפו מספר משגרי תמ״ס ושתי חוליות מחבלים של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. התקיפות בוצעו באמצעות סגירת מעגל מהירה, יכולת אש קטלנית ומודיעין מדויק של אוגדת עזה.

4:22 – לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקף מספר עמדות שיגור רקטות של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס ובעיר עזה.

2:28 – לפני זמן קצר, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מספר עמדות שיגור רקטות ומספר עמדות שיגור תת קרקעיות נוספות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

1:05 – לפני זמן קצר, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו שלוש עמדות שיגור תת קרקעיות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

0:25 – לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקף את משרדו המבצעי של ראש מנגנוני הביטחון של חמאס בראמל, תאופיק אבו נעים, ששימש תשתית צבאית לניהול הלחימה.

23:33 – מטוס קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מוקדם יותר היום שתי דירות מבצעיות שהיוו מחסני אמל"ח של ארגון הטרור חמאס. מחסני האמל"ח שהותקפו, מוקמו בבתיהם של פעילים מהמערך הימי של ארגון הטרור חמאס, מוחמד אבו שלא ופארס אבו שוקראן.

22:38 – מוקדם יותר היום, מסוקי קרב של צה"ל תקפו מספר עמדות תצפית ביבשה ובים בדרום רצועת עזה המשויכות לארגון הטרור חמאס.

22:25 – כלי טיס של צה״ל סיכל פעיל נ״ט של ארגון הטרור גא״פ ברפיח.

21:47 – לפני זמן קצר, זוהו שלושה שיגורים משטח סוריה לשטח ישראל, מתוכם שיגור אחד כושל שנפל בשטח סוריה. כתוצאה מהשיגורים, הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד.

21:00 – כלי טיס של צה״ל תקף משגר תמ״ס של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

20:49 – יחידת מגלן וכלי טיס תקפו וסיכלו חוליית פעילי נ״ט ושני משגרי נ״ט של ארגון החמאס בסגעייה. תוך סגירת מעגל מהירה של יכולות מודיעין ואש של אוגדת עזה.

20:05 – לפני זמן קצר ביקר ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי בסוללת כיפת ברזל בגזרת הדרום. במהלך הביקור שוחח עם חיילי ומפקדי הסוללה ושיבח אותם על עשייתם המבצעית במהלך מבצע ״שומר החומות״.

19:48 – לפני זמן קצר, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל את בתיהם של שלושה פעילים בארגון הטרור חמאס המשמשים כתשתיות טרור ומחסני אמל"ח. פירוט הפעילים: זכריה זרנדח- מ"פ מערב ג'בליא של חמאס. ביתו אשר שכן בצפון הרצועה הכיל תשתית צבאית ומחסן צבאי. שאדי עבד אלהדי- פעיל במערך מצנחי הרחיפה של חמאס. ביתו אשר שכן במרכז הרצועה הכיל ציוד צבאי של יחידת מצנחי הרחיפה. אסאמה שחאדה- פעיל חמאס בכיר שהחביא בדירתו בצפון הרצועה תשתיות צבאיות.

19:28 – מטוסי קרב של צה"ל תקפו בניין רב קומות בו נמצא סניף של בנק הייצור הפלסטיני המשמש את ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה מהווה פגיעה בהתנהלותו הכספית של חמאס, שכן הסניף היווה כלי לניהול תזרים המזומנים השוטף של ארגון הטרור והזרוע הצבאית שלו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים