שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » צה"ל תקף בעזה בתגובה להפרחת בלוני תבערה
"נגיב בתקיפות"
מטוסי קרב תקפו אתר ייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס. הרכיבים שנתקפו שימשו את חמאס למחקר ופיתוח נשק. "צה"ל יגיב בתקיפות כנגד נסיונות טרור מעזה"
תגיות: ,

מטוסי קרב תקפו הלילה אתר ייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס. הרכיבים שנתקפו שימשו את חמאס למחקר ופיתוח נשק. מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל. צה"ל יגיב בתקיפות כנגד נסיונות טרור מרצועת עזה".

סגן שר הביטחון אלון שוסטר אמר בראיון לגל"צ: "אני חושב שאנחנו נמצאים במצב שמערכת הביטחון מובילה מדיניות של מצד אחד אסרטיביות בהיבט הביטחוני – טילים תמורת בלונים – ומצד שני חמלה על תושבים שנאלצים לחיות בתנאים איומים".

אתמול אחר הצהריים פרצו ארבע שריפות בכמה מוקדים במועצה האזורית אשכול. צוותי כבאות וקק"ל השיגו שליטה מלאה על השריפות, שרובן היו קטנות ולא מסכנות. חוקר שריפות קבע כי כולן נגרמו מבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה.

התקיפות הלילה התקיימו לאחר כשבועיים של שקט בעוטף עזה. לפני כשבועיים, ובעקבות שיגור בלוני תבערה שהובילו לכ-20 שרפות בעוטף, צה"ל תקף מתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס ששימשו כאתרי מפגש של פעילי טרור בחטיבות חאן יונס ועזה.

ב'כאן חדשות' דווח אמש כי במערכת הביטחון בישראל התרשמו השבוע שחמאס לא חושש מחזרה ללחימה. בישראל מצפים שמצרים תביא לריסון של מנהיג הארגון ברצועה, יחיא סינוואר, באמצעות מנופי לחץ שיש למצרים על חמאס.

המשלחת הביטחונית הישראלית שקיימה שיחות בקהיר במקביל לשיחות של המודיעין המצרי מול חמאס, ושחזרה רק שלשום ממצרים, צפויה לצאת בקרוב לסבב שיחות נוסף. מועד נוסף לשיחות טרם נקבע. ניתן להעריך כי אם בלוני התבערה יימשכו, תהיה תגובה ישראלית.

בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דווח כי המשלחת הישראלית עזבה אמש את קהיר בתום סבב של שיחות, לא ישירות, עם משלחת מטעם ארגון הטרור חמאס. לפי מקורות מצרים שצוטטו בעיתון, המחלוקת בין הצדדים נוגעת לזהות האסירים שאותם מבקש ארגון הטרור לשחרר ואילו בישראל – מסרבים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים