שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » צה"ל תקף ברצועת עזה בתגובה לבלוני התבערה
"ערוך לחידוש הלחימה"
המתחמים הצבאיים שהותקפו שימשו כמחנות ואתרי מפגש של פעילי טרור בחטיבות חאן יונס ועזה. חמאס: "כפינו על ישראל משוואה חדשה". רה"מ בנט הבטיח בעבר: "תגובה חזקה"
תגיות: ,
בני גנץ, אביב כוכבי, נדב ארגמן ובכירי מערכת הביטחון | צילום: אלעד מלכה
תיעוד תקיפות צה״ל ברצועה |
צילום: דובר צה"

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מתחמים צבאיים של חמאס ששימשו כמחנות ואתרי מפגש של פעילי טרור בחטיבות חאן יונס ועזה – כך נמסר הלילה מדובר צה"ל. עוד הודגש כי "במתחמים שהותקפו התקיימה פעילות טרור".

בישראל הוסיפו כי "התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל. ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וישא בהשלכות לפעולותיו. צה"ל ערוך לכל התרחישים וביניהם חידוש הלחימה, למול המשך פעולות הטרור מרצועת עזה".

שר הביטחון בני גנץ קיים אמש "חיתוך מצב" עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש אמ"ן אלוף תמיר היימן, רח"ט מחקר תא"ל עמית סער וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון זהר פלטי.

מארגון הטרור חמאס נמסר אמש בהתייחסות למצעד הדגלים כי "עמדת ההתנגדות והחלטותיה הכריחו את ישראל לשנות את תוואי מצעד הדגלים הרחק ממסגד אל-אקצא, לשנות את נתיבי הטיסות האזרחיות ולעבות את פריסת מערכות כיפת ברזל. זוהי הוכחה להשגת משוואת ההרתעה שהצבנו במערכה האחרונה והצלחתנו לכפות משוואה חדשה על ישראל".

אתמול הוצתו 20 שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלונים. ב'כאן חדשות' דווח כי מחשש להסלמה ביטחונית, בעזה שיגרו מסר לישראל וביקשו: אל תגיבו על בלוני התבערה. הפלסטינים התפרעו במהלך היום בגבול עזה ברקע מצעד הדגלים שנערך בירושלים.

נרשמו ארבעה מקרים שונים שפלסטינים ניסו לחדור את גדר המערכת, וצה"ל ביצע ירי הרתעתי והפעיל אמצעים לפיזור הפגנות. במקרה אחד בדרום הרצועה – הצליחו שלושה פלסטינים לחדור את הגדר, ולאחר בידוק הם הועברו לחקירה. סמוך ל-20:30, חמאס החל להפעיל חוליות שהבעירו צמיגים והמשיכו בהפרחת בלוני התבערה.

אמש נמסר מעובדי ויערני קק"ל כי לאורך היום פרצו 26 שריפות ביערות הנגב המערבי, בהן 15 שריפות ביער בארי. באחד המקרים התפוצץ אתמול בערב בלון נפץ מעל קיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. פיצוץ חזק נשמע באזור וילדים שהיו בגן השעשועים בישוב רצו למרחב המוגן.

זהו המבחן הראשון של ראש הממשלה נפתלי בנט בתפקידו החדש. בעבר טען בנט כי יש לחסל משגרי בלונים – וייתכן כי "המשוואה השתנתה". לדבריו אז, "מדיניות הממשלה, לפיה לא מחסלים מחבלים שמשגרים בלוני נפץ, מסכנת חיים ופוגעת בהרתעה. בלון נפץ הוא כמו טיל נ"ט, מי שמשגר אותו הוא מחבל שמנסה לרצוח ישראלים ויש לפגוע בו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים