שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » אלפים השתתפו במצעד הדגלים בירושלים
עבר בשלום
אלפי שוטרים נפרסו בשער שכם, שם התקייים ריקוד הדגלים המסורתי. 17 נעצרו בגין יידוי אבנים ותקיפת שוטרים. חמאס: "נתיב מצעד הדגלים שונה עקב עמדתנו"
תגיות:
מצעד הדגלים | צילום: דוברות המשטרה

אלפי צועדים הגיעו אמש (שלישי) לרחבת הכותל בסיומו של מצעד הדגלים בירושלים. לאחר שנקטע בחודש שעבר בעקבות ירי הרקטות מעזה, ונדחה בשבוע שעבר בשל דרישת הדרג המדיני, אלפיים שוטרים אבטחו כ-5,000 משתתפים. בשולי הצעידה התפתחו עימותים בין צועדים לפלסטינים שהניפו דגלים, ובמזרח העיר נפגעו כ-20 תושבים בהתכתשויות עם המשטרה. רובם במצב קל. שני שוטרים נפצעו באורח קל.

מארגון הטרור חמאס נמסר כי "עמדת ההתנגדות והחלטותיה הכריחו את ישראל לשנות את תוואי מצעד הדגלים הרחק ממסגד אל-אקצא, לשנות את נתיבי הטיסות האזרחיות ולעבות את פריסת מערכות כיפת ברזל. זוהי הוכחה להשגת משוואת ההרתעה שהצבנו במערכה האחרונה והצלחתנו לכפות משוואה חדשה על ישראל".

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל נערכה היום ל"מצעד הדגלים" תוך פריסתם של אלפי שוטרים, כוחות תגבור שוטרי תנועה ולוחמי משמר הגבול, במטרה לאבטח את האירוע ולשמור על ביטחונם של המשתתפים הרבים אשר נטלו בו חלק".

"החל משעות הצהריים נפרסו כוחות המשטרה במסלול המצעד במטרה לאפשר את קיום האירוע, תוך הקפדה על שמירת ביטחונם של המשתתפים הרבים, שמירה על הסדר הציבורי, הסדרת והכוונת התנועה. האירוע התקיים תוך הדברות עם מארגני הצעדה".

"מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי יחד עם מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן אשר פיקד על כלל הכוחות, עמדו מקרוב על היערכותם של השוטרים אשר פעלו במצעד. במהלך המצעד, כוחות המשטרה עצרו 17 חשודים ברחובות הסמוכים למסלול המצעד בשל הפרת סדר של עשרות מפגינים שחלקם יידו אבנים ותקפו שוטרים . במהלך הפרות הסדר, נפצעו 2 שוטרים שפונו לטיפול רפואי".

בסיום הערכת מצב שהתקיימה בתום צעדת הדגלים בחפ"ק המשטרתי הקידמי שהוצב בסמוך לשער שכם, סיכמו את המבצע השר לביטחון הפנים, עומר בר לב, המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי, ראש אג"מ, ניצב אבי ביטון, מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן ומפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן.

המפכ"ל ששהה בחפ"ק המשטרתי הקידמי שהוקם בסמוך לשער שכם, עמד מקרוב אחר פעילות אלפי השוטרים והלוחמים במחוז ירושלים בפיקודו של ניצב דורון תורג'מן ומוקדם יותר הערב קיבל בחפ"ק את פניו של השר לביטחון הפנים ששמע על הפעילות המבצעית המאומצת של משטרת ישראל ברחבי הארץ בדגש על אבטחת הצעדה ושמירה על מרקם חיים תקין ברחבי העיר ירושלים.

קובי שבתאי ועמר בר לב | צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון הפנים בר-לב: ״אני מודה לכם על הביצוע המוצלח. פעלתם בצורה נבונה, מתחשבת, בתוך מערכת אילוצים מורכבת ותמונת מציאות משתנה. התכנית המבצעית שהוצגה לי אמש הוכיחה עצמה והביאה לסיום מוצלח של האירוע. תודה לכלל הכוחות והמפקדים בשטח״.

המפכ"ל, רנ"צ יעקב שבתאי: "סיימנו הערב לאחר הכנות רבות, אירוע מורכב בו לקחו חלק אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב. ההיערכות הארצית אשר במרכזה מחוז ירושלים של משטרת ישראל, איפשרה את קיום האירוע ואת חופש הביטוי כפי שהגדרנו, תוך מתן מענה מבצעי חזק, התקפי ומהיר לכל אירוע שהתפתח. משטרת ישראל מתמודדת עם אתגרים רבים כשמטרת העל היא שמירה על חיי אדם, החוק והסדר. אנו נמשיך להיות ערוכים גם בשעות הקרובות בכוחות מתוגברים בירושלים ובמוקדים נוספים ברחבי הארץ בכדי לוודא שהסדר נשמר".

במהלך המצעד נשמעומספר קריאות גזעניות. ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד התייחס לכך וכתב בטוויטר: "את מצעד הדגלים במתכונת הנוכחית צריך היה לאשר. אני מברך את השר לביטחון פנים עמר בר-לב על עבודת המטה המצוינת וניהול האירוע. יחד עם זאת, העובדה שיש גורמים קיצוניים שבשבילם דגל ישראל מייצג שנאה וגזענות היא מתועבת ובלתי נסלחת. בלתי נתפס איך אפשר להחזיק דגל ישראל ביד ולצעוק 'מוות לערבים' באותו הזמן. זו לא יהדות ולא ישראליות, וזה בטח לא מה שמסמל הדגל שלנו. האנשים האלה הם חרפה לעם ישראל".

חבר הכנסת שמחה רוטמן ממפלגת הציונות הדתית שהשתתף במצעד אמר כי "אובדן ההרתעה והריבונות התמשכה לצערנו במשך הרבה מאוד זמן, והשנה האחרונה עם ממשלה משותקת לא תרמה לזה. הממשלה הנוכחית שהיא גם פריטטית כמו קודמתה וגם כוללת בתוכה חלק מתומכי הטרור והמתפרעים, לצערי לא תוכל לטפל בזה. אני חושב שלא נמצא פה אדם אחד שלא שותף לתקווה שהממשלה הזאת תיפול כמה שיותר מהר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים