שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » צה"ל תקף מבנים אסטרטגיים של חמאס
שומר החומות
חיל האוויר ממשיך לתקוף מטרות משמעותיות בעזה • הלילה השמיד צה"ל את הבנק המרכזי של חמאס ואת מטה הביטחון הפנימי בארגון, וחיסל חוליה של הכוח הימי
כיכר אלשיח זאיד ברצועה הופצץ | צילום: רשתות ערביות

בשעתיים האחרונות, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מבנים בעלי חשיבות אסטרטגית של ארגון הטרור חמאס וכן סיכלו חוליה של הכוח הימי של חמאס. בין המבנים הותקפו, הבנק המרכזי של ארגון הטרור חמאס ושני מבנים של המטה לביטחון פנים בעזה שבבעלות חמאס המשמשים לפעולות סיכול מודיעין.

מאוחר יותר, צה״ל תקף בניין מטה לבטחון פנים נוסף של חמאס המשמש לסיכול מודיעין בחאן יונס. במקביל, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו את ביתו של איאד טייב, מפקד גדוד מחנות המרכז של ארגון הטרור חמאס. ביתו שימש כתשתית טרור. צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זאת מטרות טרור ברצועת עזה.

בתוך כך, רשת אל-ג'זירה דיווחה כי אין פריצת דרך במגעים שמנהלים המתווכים בין ישראל לחמאס. לטענת הדיווח, המגעים נכשלים "בשל התעקשות של ישראל להמשיך בתקיפות". חמאס התנה את הסכמתו להפסקת אש בכך שתהיה הפסקה הדדית בתקיפות לפני שיתחיל דיאלוג על רגיעה.

אתמול, במבצע ייעודי חיסלו את "פורום מטכ"ל של החמאס". "הדבר הזה הוא משתק, חמאס של היום קיבל סטירה מצלצלת", אמר גורם בצה"ל. לדבריו, "חיסלנו את מספרי 2 ו-3 במודיעין החמאס, חיסלנו את ראש המערך הרקטי, ביומיים חיסלנו עשרות פעילים".

על הפגיעה בבניינים רבי הקומות אמר הגורם כי "אנחנו מורידים מגדלים של 10 קומות ויותר ומחרבים אותם. זה מחסל תשתיות טרור וחמ"לים. השמדנו 4 מגדלים ביומיים, יש לזה אפקט תודעתי עצום וזה מטריד את חמאס שמאבד את הנכסים שלו". צה"ל תקף גם בורות של טילים מתחת לאדמה, שהושמדו בעזרת עבודה מודיעינית מקדימה.

גורם בישראל אמר כי "חמאס מבין שצה"ל שובר את הכלים והם מתחילים לאבד מהכוח שלהם. אנחנו ממשיכים להגביר את התקיפות. אנחנו לא סתם רואים שיש באוויר שמועות על בקשות מהרצועה להפסקת אש, הם בתקופה קשה. אנחנו רוצים שהם יבינו את הטעות בשיקול הדעת שלו. נסראללה אמר ב-2006 שאם היה יודע שזו תהיה התגובה של ישראל לא היה עושה את זה. סינוואר ודף יגידו אותו דבר ב-2021".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים