שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » צה"ל תקף יעדים של חמאס – אזעקה בכפר עזה
בתגובה לבלונים
הרמטכ"ל קיים הערכת מצב ובה הנחה על הגברת המוכנות והערכות צה"ל למגוון תרחישים הכוללים גם את חידוש הלחימה למול המשך פעולות הטרור מרצועת עזה
תגיות: ,
תקיפת צה"ל בצפון הרצועה | צילום: דדי פולד
תקיפת צה"ל בצפון הרצועה |
צילום: דדי פולד

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר במרחב העיר עזה ובח'אן יונס עמדת שיגור רקטי ומתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס – כך נמסר מדובר צה"ל. עוד נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה להמשך הפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל".

הרמטכ"ל קיים מוקדם יותר הערב הערכת מצב ובה הנחה על הגברת המוכנות והערכות צה"ל למגוון תרחישים הכוללים גם את חידוש הלחימה למול המשך פעולות הטרור מרצועת עזה. מצה"ל נמסר כי "ימשיך להשמיד יכולות ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור ורואה בחמאס אחראי לנעשה ברצועת עזה".

זמן קצר לאחר מכן, בשעה 00:17, נשמעה אזעקה בכפר עזה שבאזור העוטף. מדובר צה"ל נמסר כי "הופעלה התרעה כתוצאה מירי שאינו רקטי משטח רצועת עזה לשטח ישראל". ככל הנראה מדובר בירי מקלעים.

על פי מקורות פלסטינים, הותקף מוצב צבאי של הזרוע הצבאית של חמאס, צפונית-מזרחית לבית לאהיא שבצפון הרצועה. כמו כן, פלסטינים דיווחו על תקיפה של צה"ל באזור ח'אן יונס שבדרום רצועת עזה, ועל תקיפת מזל"ט נגד מבנה של המנהל האזרחי מזרחית לג'באליא.

כמו כן, על כמה מבנים בעזה כלי טיס מבצעים נוהל "הקש בגג", כדי להזהיר את הדיירים בטרם תקיפתם. גורם ביטחוני שצוטט ב'חדשות 12' אמר כי "אנחנו נותנים מכה מכובדת של טון על כל בלון ונערכים לאפשרות שאם הם ירצו להגיב – נעלה קומה".

מארגון הטרור חמאס נמסר בתגובה לגל התקיפות הנרחב: "הצגה של הממשלה החדשה בישראל. להתנגדות יש היכולת להשאיר את ישראל בכישלונה ולבסס את המשוואה".

שמונה שריפות פרצו בעוטף בעקבות הבלונים שהופרחו מעזה, זה היום השלישי ברציפות, והבעירו שדות במועצת שער הנגב ביער בארי. צוותי כיבוי אש ויערני הקרן הקיימת כיבו את הדליקות. בלילה האחרון צה"ל נמנע מתקיפות ברצועה בתגובה להפרחת הבלונים לעבר שטח ישראל, בניגוד ללילה שבין שלישי לרביעי.

לפי שעה נסיעתו המתוכננת של הרמטכ"ל אביב כוכבי לארצות הברית ביום ראשון, שכבר נדחתה בעבר בשל ההסלמה בעזה – אמורה להתקיים כמתוכנן. הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס ביום ראשון הקרוב וידון במתיחות לנוכח המשך טרור הבלונים.

את הקבינט מאיישים תשעה שרים ושלוש שרות. בראש הקבינט יעמוד ראש הממשלה נפתלי בנט, ומלבדו יכהנו בו שר החוץ יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ, שר האוצר אביגדור ליברמן, שר המשפטים גדעון סער, שרת הפנים איילת שקד, שרת התחבורה מרב מיכאלי, השר לביטחון הפנים עמר בר לב, שר הבריאות ניצן הורוביץ, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שר השיכון זאב אלקין ושר הדתות מתן כהנא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים