שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » צה״ל החזיר שני רועי צאן לשטח סוריה
בתמורה לישראלית?
שני אזרחי סוריה הועברו לסוריה, כחלק מהעסקה שנועדה להביא לשחרורה של האזרחית ממודיעין עילית שחצתה את הגבול. הם הוחזרו במקום האסיר שסירב להשתחרר לסוריה
תגיות:
גבול ישראל-סוריה | צילום: StockStudio Aerials, שאטרסטוק

כוחות צה"ל החזירו לפני זמן קצר שני רועי צאן לידי הצלב האדום דרך מעבר קונטרה, זאת בהתאם להנחיית הדרג המדיני – כל נמסר מדובר צה"ל. על פי ההודעה, רועי הצאן נעצרו על ידי כוחות צה״ל בשבועות האחרונים כחלק מסדרת מארבים ייזומים של הכוחות מזרחית לגדר הגבול עם סוריה, לאחר שהרועים חצו את קו הגבול לשטח ישראל.

ב'וואלה' דווח כי גורמים ישראלים בכירים ציינו כי ישראל השיבה את שני רועי הצאן לאחר שהאסיר דיאב קהמוז מהכפר רג'ר סירב לעבור לסוריה אחרי שחרורו מהכלא, וביקש להישאר בכלא בישראל. לדברי הגורמים הבכירים, ישראל הייתה צריכה למצוא תחליף לשחרורו של קהמוז ובמשא ומתן שהתקיים בתיווך רוסי הוחלט כי ישוחררו שני רועי הצאן הסורים.

הגורמים העריכו כי הפרשה תבוא לסיומה היום, לאחר שהאזרחית הישראלית תשוב לישראל. עדי ראיה מדווחים כי יש התכנסות גדולה מאוד של כוחות אונדו"ף משני עברי הגבול, ובמקום נמצאים גם גורמי צבא ורפואה.

ב'ווינט' דווח כי גורמים ישראלים אמרו כי הייתה תקווה שהצעירה תוחזר לארץ במטוס שעמו שבו אתמול ממוסקבה מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום והיועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת. ההערכה בישראל כי הצעירה חצתה את הגבול לסוריה רגלית, אך ניתן יהיה לדעת זאת בוודאות אחרי שתעבור חקירת שב"כ.

צה"ל בוחן כיצד עברה הצעירה הישראלית את גדר הגבול המאובטחת והגיעה לסוריה. ההנחיה מהדרג המדיני ניתנה בצל המגעים המתנהלים בתיווך רוסיה להשבתה, שצפויים להסתיים בימים הקרובים, וחוסר בהירות בנוגע לדרך שעברה עד שנתפסה בידי כוחות הצבא הסורי.

ראש הממשלה נתניהו התייחס לנושא לאחרונה ואמר כי "אנחנו פועלים להצלת חיים. אני משתמש בקשרים האישיים שלי עם פוטין כדי לפתור את הבעיה, ואנחנו בעיצומם של מגעים רגישים". נתניהו סירב להתייחס לדיווחים בתקשורת הזרה, אך הדגיש: "אנחנו פועלים באופן דיסקרטי ואחראי ואני מאמין שנפתור את זה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים