שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "צוברים כוחות לכניסה קרקעית"; הגיוס נמשך
דובר צה"ל
גורם ביטחוני: "5 שעות חשמל בעזה, המצב שם קשה יותר מבצוק איתן" • שר הביטחון גנץ אישר גיוס של 9,000 אנשי מילואים נוספים • ביום ראשון לא יישאר חשמל בעזה
תקיפות צה"ל בעזה | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

שר הביטחון, בני גנץ, אישר לצה"ל לגייס עוד 9,000 אנשי מילואים בצו קריאה חריג בהתאם לצרכים המבצעיים, זאת לאחר הערכת מצב ביטחונית. אנשי המילואים נמנים על המערך הלוחם ועל המפקדות התומכות במבצע "שומר החומות", ויוצבו בפיקוד הדרום וכן בפיקוד המרכז ובפיקוד הצפון, במקום כוחות שהוקפצו מהגזרה למשימות אחרות.

דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן אמר בראיון ל'חדשות 12' כי ישנה אפשרות לכניסה קרקעית לתוך רצועת עזה: "אנחנו צוברים כוחות על גבול הרצועה, מכינים אותם, הם לומדים את השטח ונפעיל אותם כשנחליט להפעיל אותם. היוזמה בידינו והזמן בידנו". גם בדרג המדיני אומרים הערב כי נשקלת ברצינות האפשרות להכניס כוחות חי"ר לרצועה: "לא פוסלים את האפשרות של כניסה קרקעית, צה"ל כבר נערך לכך".

ביום השלישי למבצע ועל פי הדברים שאומר הערב דובר צה"ל, ישנה אפשרות כי הוא יורחב וכי כניסה קרקעית היא אפשרות ריאלית בהחלט. לדבריו כוחות החי"ר והשיריון כבר נמצאים סמוך לרצועה ורק מחכים לפקודה לחצות את הגבול ולהיכנס לעזה. לדבריו של תא"ל זילברמן, במידה ואכן ישראל תדרש לכניסה קרקעית היא לא תהסס לעשות זאת.

תא"ל זילברמן התייחס גם להרס הרב שנגרם בעזה כתוצאה מהפצצות חיל האוויר ברצועה: "בעזה יש פחות ארבעה רבי קומות והרבה פחות בניינים, הרבה פחות פעילי חמאס ועשרה בכירים שחוסלו. הצלחנו לסכל הרבה פעילי נ"ט במהלך הניסיון שלהם לפגוע בחיילי צה"ל. אם אני מצלם תמונת מצב של עזה אז לכל פגז ופצצה יש כתובת ומטרה צבאית".

עם זאת, לדבריו של דובר צה"ל, לחמאס יש את היכולת להמשיך לירות את מטחי הרקטות ארוכות הטווח עוד מספר ימים, זאת למרות שישראל תוקפת את מערכי הייצור והשיגור של ארגון הטרור. "חמאס הוא ארגון מסודר ויש לו את היכולת לירות עוד מספר ימים לעבר המקומות שהוא יורה אליהם", אמר תא"ל זילברמן.

גורם ביטחוני התייחס לתקיפות צה"ל ברצועת עזה במהלך מבצע "שומר החומות", ואמר כי המצב של האוכלוסייה האזרחית שם קשה יותר משהיה במהלך מבצע צוק איתן. "תחנת הכוח ברצועה ירדה מארבע טורבינות לאחת בגלל המחסור בדלק", אמר. "בעקבות כך יש שם חמש שעות חשמל ביממה".

לדברי הגורם הביטחוני, "גם אספקת המים לרצועה ירדה לאחת לארבעה ימים, לעומת אחת ליומיים. ביום שבת ייגמר להם מאגר הדלק, ובעזה יעברו לארבע שעות חשמל ביממה – כפי שהיה בצוק איתן".

הגורם הוסיף כי האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה חוששת לצאת מהבית. "רובם נשארים בבתים בגלל הנפילות מהשיגורים הכושלים ומהתקיפות של צה"ל", אמר. "תשתיות רבות נפגעו ברצועה. גורמים אזרחיים בעזה אומרים שהמצב שם קשה והתקיפות עוצמתיות יותר מבצוק איתן".

נכון לרגע זה, 711 מטרות בעזה הותקפו, 60 פעילי טרור חוסלו, 31 אתרי ייצור והתעצמות ו- 33 מטרות הקשורות למנהרות ההתקפיות הותקפו מהאוויר. בנוסף הושמדו בעזה ארבעה רבי קומות על ידי חיל האוויר. מנגד, לעבר ישראל שגורו כ-1,600 רקטות, כיפת ברזל יירטה מאות מהם באחוז של 88 אחוזים.

כמו כן, ארבעה כלי טייס זעירים עם חומרי נפץ יורטו על ידי חיל האוויר מתחילת המבצע. אחד מהם הופל ללא שנורה לעברו טיל אלא באמצעים אחרים, במקרה אחר הופל לראשונה על ידי כיפת ברזל ובמקרה שני על ידי מטוס קרב. על המל"טים ששיגר חמאס היו כחמישה ק"ג חומר נפץ כשכאמור כל הנסיונות הללו עד עכשיו יורטו על ידי חיל האוויר.

באחת התקיפות של "יעד מיוחד" הוטלו 170 פצצות בתוך 18 דקות, על מטרה מורכבת רגישה בלב השטח האורבני, מבלי שנפגעו אזרחים. גם בהפלת ארבעת רבי הקומות, שבהם היו גם משרדים של חמאס לצד דירות מגורים, צה"ל הפעיל את נוהל הקש בגג וכך במקרים המוכרים של רבי הקומות. במשך שעתיים-שלוש הוטל סגר על הרחוב ויושבי הבניין הגבוה שהושמד, הוזהרו הונחו לצאת ממנו.

עד כה, גויסו כבר 7,000 חיילי מילואים במערך הלוחם, רופאים, פרמדיקים, מפקדות עורפיות, אמ"ן, חי"א וארטילרי – כך עדכן היום דובר צה"ל תת-אלוף הדי זילברמן בשיחה עם כתבים. בנוגע לאפשרות לפעילות קרקעית בעזה, זילברמן אמר כי "הרמטכ"ל מתחיל אישורי תכניות לאוגדת עזה", וציין כי תרגיל שהיה אמור להתקיים בשבוע הבא במסגרתו יגויסו כוחות מילואים – בוטל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים