שיתוף
תגובות
חדשות » צוות הבדיקה בפרשת פגסוס: אין אינדיקציות
פגסוס הסוף?
צוות הבדיקה בעניין האזנות סתר בתקשורת בין מחשבים הודיע היום כי "אין כל אינדיקציות שמשטרת ישראל הדביקה באמצעות מערכת פגסוס שבידיה ללא צו שיפוטי מכשיר טלפון"
עמר בר לב | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

צוות הבדיקה בראשות עמית מררי, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (פלילי) ובהשתתפות שני ראשי אגפים בדימוס בשב"כ, שמונה לבדוק טענות שונות שעלו בפרסומים בתקשורת על אודות שימוש לא חוקי לכאורה באופן בו משטרת ישראל מפעילה אמצעים לביצוע האזנת סתר בדרך של תקשורת בין מחשבים (להלן גם: הדבקה), הגיש את ממצאיו ליועצת המשפטית לממשלה.

הצוות, אשר הסתייע גם במומחים טכנולוגיים, בדק בין היתר האם בוצעה הדבקה למכשירי טלפון ניידים השייכים אל מי מבין רשימת האנשים שפורסמו בתקשורת, באמצעות תוכנת פגסוס שבשימוש משטרת ישראל (סייפן), ללא צו שיפוטי.

עם השלמת הבדיקה הטכנולוגית המקיפה של צוות הבדיקה והמומחים הטכנולוגים, אשר נשענה גם על מידע שהגיע מידי מומחים של חברת NSO,  עלה כי אין כל אינדיקציה לכך שמשטרת ישראל הדביקה באמצעות תוכנת פגסוס שבידיה, ללא צו שיפוטי, מכשיר טלפון של מי מבין רשימת האנשים שפורסמו בתקשורת.

על פי המידע שהועבר לצוות קיימים צווים להאזנת סתר מסוג תקשורת בין מחשבים לגבי שלושה מבין האנשים שהופיעו ברשימה שפורסמה, כאשר לגבי שניים מתוכם על פי ממצאי הצוות אכן בוצע ניסיון הדבקה, ורק לגבי אחד מהשניים לגביהם ניתן צו ההדבקה הצליחה. 

הבדיקה בוצעה גם ביחס למערכת נוספת שנכנסה לשימוש לאחרונה, אשר גם בעניינה לא הייתה כל אינדיקציה לכך שבוצעה הדבקה או ניסיונות הדבקה לטלפונים הניידים של אף אחד מרשימת האנשים שפורסמו.

גם בהקשר של שלושת מנכ"לי משרדי הממשלה ששמותיהם הוזכרו כי הודבקו אומרים בצוות כי "בדיקה זו העלתה אף היא כי אין כל אינדיקציה לכך שבוצעה על ידי משטרת ישראל האזנת סתר לטלפונים הניידים שלהם בדרך של תקשורת בין מחשבים, במערכות המשטרה שנבדקו".  

בדיקות מעמיקות ומקיפות אלה חייבו מספר סבבי בדיקה גם אל מול החברה והאריכו את הליך הבדיקה מעבר למתוכנן.

לסיום, אומרים בוועדה כי "ככל שלא יוחלט על ידי הגורמים המוסמכים על מתווה בדיקה שונה, הצוות עתיד להמשיך את עבודתו ביחס לבחינת העיסוק והטיפול המשטרתי בהאזנות סתר בדרך של תקשורת בין מחשבים, לרבות הרחבת הבדיקה בדבר הטענות לשימוש במערכות ללא צו מעבר לרשימת האנשים שפורסמו, על בסיס הנתונים שנותחו ונאספו על ידי המומחים הטכנולוגים עד כה, מידת ואופן התאמתם של הכלים המצויים בידי המשטרה לסמכויות הנתונות לה על-פי דין ואופן השימוש שנעשה בכלים אלה, לרבות במערכות נוספות בעלות מאפיינים שונים המאפשרות האזנה לתקשורת בין מחשבים המצויות או שנמצאו בשימוש משטרת ישראל, קיומן של אינדיקציות לחריגה מסמכות, פיקוח ובקרה בזמן אמת ובדיעבד על כלל שלבי עבודת המשטרה בתחום, והיבטים נוספים".

בעקבות הדברים אמר השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב כי "כפי שטענתי מההתחלה, כך נכתב גם במסקנות צוות הבדיקה בראשות המשנה ליועמ"ש, עו"ד עמית מררי, 'אין כל אינדיקציה לכך שמשטרת ישראל הדביקה באמצעות מערכת פגסוס שבידיה ללא צו שיפוטי' וזהו זיכוי מהדהד למשטרת ישראל וללובשי המדים".

עוד הוסיף השר בר-לב "אני חוזר על שאמרתי כל העת – כשר הפנים אני מחויב לדאוג לפעילותה התקנית של המשטרה, אבל גם להשבת האמון בה, שנפגע קשות, יחד נשמור על הדמוקרטיה. יחד נגן על המדינה".

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ גלעד קריב אמר בתגובה כי "ממצאי הבדיקה של משרד המשפטים חשובים ומעודדים. יש בהם תשובה ברורה לאותם גורמים פוליטים שניסו לקדם תאוריות קונספירציה במטרה לשבש את משפט נתניהו".

בליכוד אמרו מאידך כי "החוקרים חקרו את החוקרים ואמרו ש״הכל בסדר״. אין שום ערך לבדיקת-כסת״ח שבה אף אחד לא נחקר באזהרה ומבלי להציג בפני הציבור את מלוא היקף הריגול, בכל התוכנות והרוגלות, נגד אזרחי ישראל. רק ועדת חקירה ממלכתית תוכל לגלות את האמת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים