שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » צוות ישראלי-אמריקאי יעסוק באיום האיראני
מי יהיה השגריר?
היועץ האמריקאי לביטחון לאומי נפגש עם מקבילו הישראלי ועדכן על ההתקדמות בשיחות עם איראן • דיווח: תומאס ניידס ימונה לשגריר ארה"ב בישראל
ג'ייק סאליבן, מאיר בן שבת וגלעד ארדן | צילום: שגרירות בוושינגטון

ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת נפגש הלילה עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן, בשגירות ישראל בוושינגטון. בפגישה השתתף גם שגריר ישראל לארה"ב ולאו"ם גלעד ארדן. במקביל, גם ראש המוסד יוסי כהן, ראש אמ"ן תמיר היימן, וראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי טל קלמן, מקיימים בוושינגטון פגישות עם הדרג המקצועי שמולו הם עובדים במערכת הביטחון האמריקאית.

הבית הלבן מסר לאחר הפגישה כי השניים סיכמו להקים צוותי עבודה משותפים להתמודדות עם המל"טים והטילים המדויקים שמפתחת איראן ומספקת לשליחותיה במזרח התיכון. סאליבן גינה את ירי הרקטות מעזה והדגיש כי ארה"ב במאמצים לקידום שלום.

סאליבן עדכן את בן שבת בהתקדמות השיחות עם איראן והדגיש כי ארה"ב תתייעץ עם ישראל באופן הדוק בנושא הגרעין האיראני גם בהמשך. לפי הודעת הבית הלבן, שני הצדדים הביעו דאגה משותפת מההתקדמות בתכנית הגרעין של איראן וסאליבן הדגיש כי ביידן תומך בזכותה של ישראל להגן על עצמה.

המסר הישראלי שגובש בתום דיון אסטרטגי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו היה: "ישראל מתנגדת להסכם הגרעין, ואינה מחוייבת לו". עם זאת, ייתכן שהישראלים יבקשו מהאמריקנים לעשות "מקצה שיפורים" בהסכם, כמו הגברת סמכויות הפקחים והפיקוח. עוד יציגו הבכירים מידע מודיעיני ויחפשו שיתפי פעולה עם האמריקאים במאבק בגרעין האיראני.

השגריר גלעד ארדן הגדיר את הפגישה עם סאליבן כמצוינת וכתב בטוויטר כי "ראש המל״ל מאיר בן שבת ואני קיימנו פגישה מוצלחת מאד עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג׳ייק סאליבן וצוותו. בפגישה שוחחנו על היעד המשותף שלנו למנוע מאיראן נשק גרעיני ודנו על העמקת שיתופי הפעולה בינינו. אמשיך לפעול למען בטחונה של מדינת ישראל ולחיזוק הקשרים עם ארה״ב".

בתוך כך, מסתמן כי הבנקאי ובכיר לשעבר במזכירות המדינה תומאס ניידס ימונה לשגריר החדש של ארה"ב בישראל – כך דווח ב'וושינגטון פוסט'. ניידס, בן ה-60, משמש כיום כסגן יושב ראש של בנק ההשקעות "מורגן סטנלי", מהחשובים והגדולים ביותר באמריקה. הוא מגיע ממשפחה יהודית ממינסוטה.

לפי הדיווח, שמתבסס על כמה גורמים המעורים בתוכניות הבית הלבן, בחודש הקרוב – וייתכן שכבר השבוע – צפוי ביידן להודיע על השגרירים שימנה לכמה וכמה מדינות מפתח. התהליך ארך זמן רב יותר ביחס לממשלים קודמים. "ביידן מכיר יותר מדי אנשים ויש לו יותר מדי חברים", הסביר מקורב את אחת הסיבות לכך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים