שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "צו מופרך המתיימר לבטל מנהג דתי עתיק"
סמוטריץ' נגד הכבאות
יו"ר 'הציונות הדתית' על צו נציב כיבוי אש האוסר על מדורות במקומות מסוימים: "החלטה הזויה ומקוממת. מאות שנים יהודים מדליקים מדורות בל"ג בעומר"
בצלאל סמוטריץ' במליאת הכנסת | צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

כשבוע לאחר צו איסור הדלקת המדורות בל"ג בעומר של נציב הכבאות, תוקף ח"כ בצלאל סמוטריץ' את ההחלטה הפוגעת, במנהג עתיק ובמסורת – וגם את המחליט, ומכנה אותה "חוצפה" ו"מדיניות של כסת"ח וראש קטן".

"מדובר בהחלטה הזויה ומקוממת", כתב סמוטריץ'. "מאות שנים יהודים מדליקים מדורות בל"ג בעומר (שתמיד נופל בקיץ..). 73 שנה במדינת היהודים מקיימים את מנהג ישראל הזה ולא קרה כלום. ופתאום בא נציב כב"א ובמחי החלטה אישית שלו וחתימה על צו מופרך מתיימר לבטל מנהג דתי עתיק. ברמה תפיסתית-דמוקרטית זו פשוט חוצפה".

"מבחינה עניינית, מדיניות אפס סיכונים היא מדיניות של כסת"ח וראש קטן, והעובדה שפקיד מוסמך להחליט עליה לבדו ולכפות על דעת עצמו על עם ישראל כולו ביטול מנהג עתיק היא בלתי מתקבלת על הדעת ונשנה אותה. בדמוקרטיה, פקיד בכיר ככל שיהיה לא יכול להיות מוסמך לקבל החלטה עם השלכות רוחב ערכיות כזו", דברי סמוטריץ'.

רב טפסר דדי שמחי, נציב כבאות והצלה לישראל, אמר בראיון ל'גלי צה"ל' כי "הוצאנו צו שאוסר על הדלקת מדורות מלבד באזורים מאושרים. יש רשויות שמצאו פתרונות אחרים, כמו הדלקת מדורה ירוקה בכלי מיוחד. בכל שנה נכווים מאות ילדים בחג, אפשר לחגוג את ל"ג בעומר מבלי לשרוף חצי מדינה".

בשנים האחרונות הוצאו צווים מגבילים שהתקבלו בברכה על ידי הרשויות המקומיות המתמודדות עם התוצאות ההרסניות של מדורות ל"ג בעומר ורבים מהם ביקשו להוציא צו דומה גם השנה. בכבאות והצלה לישראל מדגישים: ״החורפים האחרונים שהיו מבורכים במשקעים הביאו להתפשטות עשבוניים המהווים מטען אש מסוכן לאדם, לסביבה ולרכוש". בכל שנה מתלקחות בשטחים פתוחים עשרות אלפי שריפות הגורמות לנזק אקולוגי וכלכלי הנאמד במיליארדי שקלים.

הצו יחול על כל אזורי הארץ כמפורט למעט: א. באזור שמדרום לקו הגיאוגרפי של כביש 25 (כביש נחל עוז- צ. הערבה). ב. באזורים שהוכשרו למטרת הדלקת מדורות והבערת אש בשטח פתוח על ידי הרשויות המקומיות, וקיבלו אישור של הרשות הארצית לכבאות והצלה ובכפוף לתנאים המיוחדים המפורטים להלן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים