שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ציוד הומניטארי מישראל הוטס לאוקראינה
בעקבות הפלישה
על פי נתוני משרד החוץ כ-2000 אזרחים ישראלים יצאו מאוקראינה מתחילת הלחימה. המלצת משרד החוץ לישראלים – להשתמש במעברי הגבול להונגריה, רומניה, סלובקיה ומולדובה
מטוס אוקראיני בישראל | צילום: Markus Mainka, שאטרסטוק

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה לפלישה הרוסית ולמצב השורר באוקראינה. כמו"כ שר החוץ יאיר לפיד ערך הבוקר חיתוך מצב בנוגע לישראלים השוהים באוקראינה.

בדבריו אמר בנט: "גם אצלנו, כמו בכל העולם, עוסקים באירועים הקשים באוקראינה. הממשלה תקבל היום עדכון על ההתפתחויות, ומאוחר יותר הערב נקיים דיון קבינט ונדון בנושא באופן מקיף".

"ראשית, אני מבקש, בשם כל אזרחי ישראל, להביע תקווה שהסכסוך הזה ייפתר לפני שהמלחמה תתפתח עוד יותר, ויהיו השלכות הומניטאריות קשות הרבה מעבר למה שאנחנו יכולים לדמיין. אנחנו מתפללים לשלומם של אזרחי אוקראינה ומקווים שתימנע שפיכות דמים נוספת. אנחנו מתנהלים באופן מדוד ואחראי".

רה"מ בנט עדכן כי "ביומיים הקרובים יגיע לאוקראינה מטוס ועליו 100 טון ציוד הומניטארי ישראלי לאזרחים שנמצאים גם באיזורי הקרב, ולאלה שמנסים לצאת. ערכות לטיהור מים, ציוד רפואי ותרופות, וגם אוהלים, שמיכות, שקי שינה וציוד נוסף שיכול לסייע לאזרחים שנמצאים מחוץ לביתם במזג אויר חורפי וקר".

"במקביל, משרד החוץ ועובדיו עושים לילות כימים על מנת לסייע לישראלים שנמצאים בגבול ורוצים לצאת משם הביתה. בהזדמנות הזאת, אני רוצה להודות להם – אתם עושים עבודת קודש".

בנט הודיע כי "מאוחר יותר הערב אנחנו נקיים דיון של הקבינט על כלל ההשלכות של המצב על ישראל: היבטים מדיניים, כלכליים, קליטת עלייה ועוד".

"בשבועות האחרונים נערכנו היטב לרגעים האלה, ולכן משרד החוץ, הסוכנות היהודית ואחרים מתפקדים היטב. גם מבחינת מלאי מזון, והשלכות אפשריות על כלכלת ישראל, אנחנו ערוכים. אני שוב רוצה להביע תקווה, בשם כולנו, לחזרת השלום והשקט לאוקראינה".

בתוך כך, שר החוץ יאיר לפיד ניהל הבוקר את חיתוך המצב בנושא אוקראינה שהתקיים בחדר המצב של משרד החוץ. השר לפיד הנחה לרכז מאמץ בסיוע לאזרחים הישראלים העומדים בתורים במעברי הגבול ובהעברת סיוע הומניטרי לאוקראינה על פי רשימות הציוד אותו ביקשו האוקראינים.

על פי נתוני משרד החוץ כ-2000 אזרחים ישראלים יצאו מאוקראינה מתחילת הלחימה (יום חמישי בבוקר). בחיתוך המצב עלה כי מעברי הגבול לפולין עמוסים מאוד והמלצת משרד החוץ לאזרחים הישראלים המנסים להגיע למעברי הגבול- להשתמש במעברי הגבול להונגריה, רומניה, סלובקיה ומולדובה.

צוות שגרירות ישראל באוקראינה וצוות המתגברים של משרד החוץ חוצה את הגבול מפולין על מנת לסייע לאזרחים ישראלים לעבור לפולין. אגף מש"ב במשרד החוץ (סוכנות הסיוע של מדינת ישראל) מטפל בהכנות למשלוח הסיוע ההומניטרי לאוקראינה בהמשך השבוע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים