שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » ציוד לראיית לילה יסייע לצוותים הרפואיים
טכנולוגיה רפואית
הטכנולוגיה המתקדמת של אלביט מערכות, שמשמשת תעשיות ביטחוניות וצבאיות, נכנסת למרכז הרפואי שיבא במטרה לחולל מהפכה בעולם הבריאות
פרופ' יצחק קרייס, בצלאל מכליס, מיקי פדרמן | צילום: שיבא

עולמות הביטחון והרפואה משלבים ידיים כדי להציל חיים: אופגל, חברה-בת של אלביט מערכות, והמרכז הרפואי שיבא חתמו אמש (ב׳) על הסכם שיתוף פעולה להטמעת טכנולוגיות הדמיה תרמית המשמשת למטרות צבאיות וביטחוניות — בבית החולים.

על בסיס שיתוף הפעולה, שנחתם במעמד נשיא אלביט מר בצלאל מכליס, יו״ר מועצת המנהלים של אלביט מר מיקי פדרמן ומנהל המרכז הרפואי שיבא פרופ' יצחק קרייס, מערכות הצילום התרמי שפותחו באלביט, יוסבו למערכות תומכות החלטה עבור צוותים רפואיים.

המערכות יתמקדו בארבעה תחומים שבהם זוהה פוטנציאל רב בפתרון בעיות: ניתוחי לב, רגל סוכרתית, זיהומים בחתך ניתוחי וניטור נשימתי.

הצילום התרמי מביא עמו עולם חדש ובלתי נראה ופותח הזדמנויות רבות בתחום הרפואה. בטכנולוגיה זו, המצלמות התרמיות מסוגלות לזהות תהליכים פיזיולוגיים המבוססים על שינויי אנרגיה וחום בגוף ומציגות מידע קריטי בזמן אמת על מסך, שלא היה זמין קודם לכן.

הפיתוח המשותף עתיד לאפשר לצוותים הרפואיים לקבל מידע חדש שלא היה זמין עבורם עד כה, ובזמן אמת, לצורך גיבוש אבחנות רפואיות.

אלביט מערכות, היא מובילה עולמית בתחום מערכות ההדמאה התרמית. מערכות אלה מצויות בשימוש מבצעי שוטף בשדה הקרב, באבטחה אזרחית, בתעופה וניטור פליטות גזים ממפעלי תעשייה.

שיבא, המרכז הרפואי הגדול במזרח בתיכון ומעשרת בתי החולים הטובים בעולם על פי מגזין ניוזוויק, מוביל שיתופי פעולה כבסיס לצמיחה והצלחה באמצעות זרוע החדשנות שלה, ARC (Accelerate, Redesign, Collaborate). שיתופי פעולה כגון אלו של שיבא מהווים עבור חברות מובילות בתעשייה שער כניסה אל מרכזי הרפואה הטובים בעולם.

את המיזם המשותף מובילים בשיבא פרופ' אבירם ניסן, מנהל המחלקה לכירורגיה כללית ואונקולוגית; ד"ר בוריס אורקין, מנהל המעבדה לחדשנות כירורגית ומר חזי נחמן-פרחי, יועץ טכנולוגיות מתקדמות ב-ARC.

פרופ' איל צימליכמן, סמנכ"ל חדשנות וטרנספורמציה בשיבא: "החיבור בין מצוינות רפואית לבין מצוינות בהנדסה האופטית הוא פורץ דרך. הפתרונות שעליהם עומלים מומחי אלביט ואופגל ורופאי שיבא משמעותיים לא רק בשיבא ולא רק במדינת ישראל. מדובר בפתרונות גלובליים לבעיות גלובליות ולכן יש כאן פוטנציאל גדול מאוד לשנות את פני הרפואה ברמה הבינלאומית".

צחי ישראל, מנכ"ל אופגל: "השאיפה היא כי הטכנולוגיה התרמית, שסייעה עד היום לטייס ולחייל בשדה הקרב לזהות איומים ומטרות, תסייע לצוותים רפואיים לראות את הבלתי נראה ולמעשה תספק להם מידע חדש, שלא היה זמין להם עד כה, לצורך אבחנה רפואית. יש כאן שתי מומחיות בתחומן, אופגל בתחום האלקטרו-אופטיקה, ושיבא בתחום הרפואה. יחד הן מביאות בשורה אמיתית לעולם הרפואה שאנו מקווים שתסייע להציל חיים ולמנוע סבל של חולים רבים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים