שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » צינור גז מ'לווייתן' למתקני ההנזלה במצרים
סוכם
הצינור יאפשר את הגדלת ייצוא הגז לאירופה באמצעות מתקני ההנזלה במצרים, וזאת לאור הביקוש הגובר באירופה לגז טבעי
שטייניץושר האנרגיה המצרי טארק אל-מולה בירושלים | צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ נפגש היום עם שר האנרגיה המצרי טארק אל-מולה בירושלים. השניים סיכמו על הקמת צינור גז ימי משדה הגז לווייתן אל מתקני ההנזלה במצרים, על מנת לאפשר את הגדלת ייצוא הגז לאירופה באמצעות מתקני ההנזלה במצרים, וזאת לאור הביקוש הגובר באירופה לגז טבעי.

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ אצר במפגש "אני שמח ונרגש לארח את חברי הטוב שר האנרגיה של מצרים טארק אל-מולה. הפגישה הזו היא המשך ישיר ליחסים הנפלאים בינינו ולשיתוף הפעולה המוצלח בנושאי גז טבעי בפרט ואנרגיה באופן כללי. שנינו ייסדנו את פורום הגז של מזרח הים התיכון – פורום שמאחד מדינות ערביות ואירופאיות יחד עם מדינת ישראל, ואני מודה מאוד לשר אל-מולה על הובלת הפורום. זהו ביקור היסטורי ואני מרגיש בר מזל לארח את השר ואת הצוות שלו בארץ".

שר האנרגיה של מצרים טארק אל-מולה: "זהו הביקור הראשון שלי בישראל, ואני רוצה להודות לד"ר יובל שטייניץ על הזמנתו. מתקיים בינינו שיתוף פעולה הדוק בכל הקשור לתחום האנרגיה, ובייחוד לנושא הגז הטבעי. היחסים הטובים בינינו הובילו להקמת פורום הגז של מזרח הים התיכון. אנחנו עורכים פגישות בין הצוותים שלנו, על מנת להגדיל ולשפר את שיתוף הפעולה בין המדינות בכל הקשור לתחום האנרגיה, ומצפים לביקור פורה".

מוקדם יותר נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכת רה"מ בירושלים. "אדוני ראש הממשלה נתניהו, תודה לך שקיבלת אותנו ועל ההזמנה. יחד עם השר שטייניץ התחלנו לפני מספר שנים את הרחבת שיתוף הפעולה באנרגיה, שהתחזק באמצעות הקמת פורום הגז של המזרח הים התיכון. אני מצפה לדיונים שלנו. תודה שוב על קבלת הפנים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח הפגישה: "ברוכים הבאים. מסור דרישת שלום חמה לידידי הנשיא א-סיסי. זהו יום חשוב שמסמל את שיתוף הפעולה המתמשך בינינו באנרגיה ובנושאים רבים אחרים. יש עידן חדש של שלום ושגשוג באזור עם הסכמי אברהם. זה התחיל כמובן בהסכם השלום ההיסטורי בין מצרים וישראל, אבל כעת זה הפך למשהו שיכול להיטיב את מצבם הכלכלי של כל עמי האזור. אנו חושבים שזו הזדמנות אדירה לשיתוף פעולה אזורי – מצרים, ישראל והמדינות האחרות".

"אנחנו מרכז אנרגיה אזורי. יחדיו אנחנו יכולים לספק לא רק את צרכינו אלא גם את צרכיהן של מדינות רבות אחרות. אז ברוח ידידות זו, שיתוף פעולה, שלום ושגשוג, אני מברך את בואך לישראל – ברוך הבא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים