שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » צמיחה ביבוא ויצוא יהלומים מתחילת 2021
מגמה חיובית
בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ-21.3 מיליוני דולרים, שמהווים כ-12% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל בספטמבר
קונה בוחן יהלום מלוטש באמצעות זכוכית מגדלת | צילום: שאטרסטוק

מסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה שפרסם הפיקוח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה ניתן לראות כי מדובר בתקופת צמיחה בכל הקשור ליבוא ויצוא היהלומים הישראלי, שנמשכת מאז הרבעון האחרון של שנת 2020, עם עליות משמעותיות בכל ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות בתקופה זו.

בסה"כ בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ-1.47 מיליארד דולרים, עלייה של כ- 136% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש ספטמבר נרשמה ירידה של כ- 13% לעומת חודש ספטמבר 2020). יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ- 1.34 מיליארד דולרים, עלייה של כ-160% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2020 (כשבחודש ספטמבר נרשמה עלייה של כ- 84% לעומת חודש ספטמבר אשתקד).

יבוא היהלומים המלוטשים נטו בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה עמד על סך של כ-2.1 מיליארד דולרים, עלייה של כ-120% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2020 (כשבחודש ספטמבר נרשמה עלייה של כ- 38% לעומת ספטמבר אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ- 2.57 מיליארד דולרים, נרשמה עלייה של כ- 49% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2020 (כשבחודש ספטמבר 2021 נרשמה ירידה של כ- 41% לעומת ספטמבר אשתקד).

בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ-21.3 מיליוני דולרים, שמהווים כ-12% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל בספטמבר. בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ-19.2 מיליוני דולרים, שמהווים כ-22.5% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל בספטמבר.

"למרות מיעוט ימי העבודה בחודש ספטמבר האחרון, עקב החגים, מה שהשפיע על הנתונים המעורבים לחודש זה, ניתן לראות כי בסיכום של שלושת הרבעונים הראשונים של השנה, ענף היהלומים הישראלי עובר תקופה חיובית ביותר", אומר אופיר גור, מנהל מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים והמפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה בהתייחס לנתונים שהתפרסמו. "התעשייה הישראלית ממשיכה ליהנות מהראלי שעובר ענף היהלומים העולמי ונכון לעכשיו, עקב סיום החגים ודעיכת הגל הרביעי בארץ, יש סיבות טובות להאמין שהמגמה תימשך לכל הפחות עד סוף השנה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים