שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » טיפים למשקיע המתחיל בנדל"ן
צעדים ראשונים
עבור רבים, יכולה השקעה בנדל"ן להיות חלום של ממש ואפילו כזה שמתגשם. אם אתם נמנים בין אלו שמתכננים אחת בקרוב, הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לעשות זאת נכון
תגיות: ,
טיפים למשקיע המתחיל | צילום: שאטרסטוק

נדל"ן והשקעות: שתי מילים שיוצרות יחד משמעות גדולה וכל אחת כשלעצמה, מביאה עימה פוטנציאל גדול להתעשרות והצלחה אך גם לא מעט סיכונים. זהו שוק מוצף ורווי ורבים נוטים לרדוף בעיקר אחר הכסף המהיר. בעוד שסיפורים על משקיעים רבים שהתעשרו בין לילה בזכות עסקה מצליחה כזו או אחרת תמיד קוסמים ונוצצים, מאחורי כל אחד שכזה יש עשרות ומאות סיפורים אליהם אנו לא נחשפים וסופם אחר לגמרי.

צעדים קטנים – זהו שם המשחק והמתכון להתקדמות. להתכונן לניסוי, לתהייה ולטעייה. לקחת בחשבון שאם תתרחש טעות היא אינה תהיה נוראית והרסנית, ולעשות את הדברים בצורה שקולה ומאוזנת.

אז אם אתם מתכננים השקעה קרובה בתחום כדוגמת רכישת דירה להשקעה, לפניכם כמה טיפים מוצלחים שיסייעו לכם בתהליך המאתגר. 

מיקומכם עבור

אחת מהעובדות על שוק הנדל"ן בישראל היא שלעיתים אינו יציב למדי ואף יחסית לא צפוי. עם זאת, הוא עדיין יציב יותר מרוב השווקים הפיננסיים האחרים ולכן משקיעים רבים עדיין בוחרים בו כדי לרכז את משאביהם. 

עבור המשקיע המתחיל, בין הכלים הראשונים להסתמך עליהם הוא מיקום ואזור הנכס, ובפרט בכזה הממוקם בערים מרכזיות בהן הביקוש למגורים לרוב אינו יורד שכן זהו הימור בטוח. דוגמה לכך היא העיר ירושלים בה תחום הנדל"ן מפותח במיוחד, בפרט בשנים האחרונות. ערכן של הדירות למכירה בירושלים כמעט ואינו יורד והיא מציעה הזדמנויות נדל"ן מצוינות, שיכולות להיות דריסת רגל מוצלחת בתחום. גם ערים מבוססות ומתפתחות אחרות כמו אלו שבמרכז הארץ יכולות לשמש כקרש קפיצה משמעותי, אך מצריכות יותר סבלנות ותעוזה. 

נדל"ן כהלכתו

בשוק הנדל"ן מגוון רחב של מסלולים וערוצים אליהם ניתן לפנות כמו מגרשים וקרקעות להפשרה, דירות להשקעה ונכסים להשכרה. ההמלצה העיקרית היא להתמקד במסלול אחד או במאפיין מסוים ולא לירות לכל הכיוונים שכן במצב זה הידע והניסיון מתפזרים וכל התהליך אורך זמן רב יותר. לכן, בחרו בתחום שנראה עבורכם המבטיח ביותר, פוטנציאלי ולא פחות חשוב, מעניין אתכם לעסוק בו וללמוד אותו לעומק – והתמקדו בו.

תפור למידה

להשקעה בשוק הנדל"ן יתרונות רבים כאשר המפתיע מביניהם הוא שלא תידרשו להיכנס אליו עם משאבים פיננסיים אדירים, הון עצמי מפואר או גב כלכלי מזהב – בשונה מאלו שדורשת זו שבשוק ההון, וגם את המשכנתא הראשונה בחייכם תוכלו לקחת לטובת השקעה והתפתחות בתחום. 

העיקרון העיקרי עליו לא מומלץ להתפשר במקרה זה הוא זה של הלמידה. לא פעם אנו נתקלים באנשים בעלי ביטחון עצמי גבוה ואמונה מלאה בכישוריהם המתהלכים בינינו בידיעה שהם מיומנים דיה כדי לסגור עסקת נדל"ן מוצלחת ומניבה, כשמבחן המציאות מציג תמונה אחרת לגמרי. רגולציות, תקנים, בירוקרטיות, אותיות שאיננו מכירים והפתעות רבות נוספות מלווים כל עסקה, ואם לא נבין את משמעותם הם גם אלו שעשויים להכשילה. מעבר של קורס להשקעות נדל"ן למשל, צפוי להקל עליכם בתהליך שכן במהלכו תרכשו ידע רלוונטי ותקבלו כלים שימושיים בדרך להצלחה שלכם. 

אם אתם כאלו בעלי כושר למידה עצמי גבוה, תוכלו למצוא גם את כל המידע הדרוש באינטרנט, אך הדבר ידרוש מכם מחויבות וסבלנות רבות יותר. בכל מקרה, היציאה לדרך בתחום אינה מומלצת טרם הבנה מיטבית של המידע הדרוש ויישומו ובמצב זה, יהיה כדאי עבורכם להמתין מעט כדי לצאת לקרב מוכנים ומאורגנים. 

כלי שימושי נוסף שכדאי להיעזר בו הוא פניה ליועצים מקצועיים ולמשקיעים מנוסים שכבר יודעים דבר או שניים בתחום. אם אתם מכירים כמה כאלו במשפחה או בין חבריכם, או לחלופין אם בחרתם לשכור את שירותיו של איש מקצוע, כדאי מאוד לשאוב מהם את הידע וליישם אותו בעצמכם. 

סבלנות

כפי שצויין עוד קודם לכן, השקעה בנדל"ן אמנם מפתה במיוחד אבל כדי להצליח בה יש לחוות אותה כמסע, לא כתוצאה. למידה, עבודת ידיים ורגליים, סבלנות ונחישות הן לא עוד סתם מילים וקלישאות אלא ערכים שצריכים להתוות את דרככם המקצועית, כמו בכל תחום אחר בו תחליטו לעסוק.

אם החלטתם סוף כל סוף לנקוט בצעד משמעותי, מרגש ומאתגר בו-זמנית בחייכם ולהשקיע בנדל"ן, עליכם לקחת בחשבון שהתהליך אינו פשוט וטמונים בו גם לא מעט סיכונים. כדי לעשות זאת בצורה הנכונה, היעילה והטובה ביותר מומלץ לקרוא על הנושא רבות, לצבור את הידע הדרוש ולצאת לרך נחושים וחדורי מטרה. בהצלחה.   

הצטרפו ועקבו אחר
עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים