שיתוף
תגובות
חדשות » צעד נוסף לפטור מוויזה: נחתם הסכם שיתוף מידע עם ארה"ב
צעד משמעותי
הבוקר נחתם ההסכם השני עם שגריר ארה"ב בארץ, ג'ונתן שרייר, שבעתיד יאפשר לישראלים להיכנס מארצות הברית ללא צורך בהוצאת ויזה | למרות העיכוב בחקיקה מצד האופוזיציה
פסל החירות - ניו יורק | צילום: freepik

כל ישראלי שהגיש בקשה לוויזה לארה"ב בשנה האחרונה, נתקל בתורים ארוכים במיוחד לאישור ראיון, ובקבלת הוויזה בפועל. הבוקר (חמישי) נעשה צעד נוסף בדרך המיוחלת לפטור מוויזה לתיירים ישראלים, כאשר השר לביטחון פנים עומר בר לב,  חתם יחד עם סגן שגריר ארה"ב בישראל ג'ונתן שרייר, ובמעמד שרת הפנים איילת שקד האחראית לתוכנית הפטור מוויזות, על הסכם בדבר שיתוף המידע. 

תכנית הפטור מוויזה לארה"ב, אותה קידם שגריר ארה"ב לשעבר, דורשת לעמוד במספר תנאי סף בינלאומיים, שיאפשרו להחיל את התוכנית גם על תיירים מישראל. ההסכם נועד למנוע ניצול וכניסת גורמים פליליים לארה"ב.     

בתחילת חודש מרץ חתמה ישראל, על ההסכם הראשון לקיום התוכנית – הסכם בדבר שיתוף המידע. היום בשעה טובה נחתם ההסכם השני, שיאפשר שיתוף מידע   הדדי בין ישראל ל-אף בי איי. במסגרת שיתוף המידע יוכלו שתי המדינות לבדוק אלף טביעות אצבע שנלקחו במדינה המקבילה, במשך שנה, ולקבל מידע אודות אזרחים שהורשעו בעבירות פליליות חמורות.

שרת הפנים, איילת שקד: "זהו, כל ההסכמים נחתמו, כעת נותר להעביר בכנסת שלושה חוקים. על אף שהליכוד מנסה לעכב לאזרחי מדינת ישראל את הפטור מויזות שנמצאות בשלב הכי מתקדם שהיו איי פעם עקב שיקולים פוליטיים, אנחנו ממשיכים לרוץ בכל הכוח במקביל ולקדם עוד הסכמים שהם תנאי הכרחי לכניסה לתוכנית הפטור. 

ביחד עם שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס אנחנו עובדים ברמה היום יומית כדי לסיים את התהליך עד דצמבר. אני מתחייבת להמשיך לקדם את המשימה הכל כך חשובה הזו ומתכוונת לדרוש גם אחרי הבחירות להמשיך ולעסוק בה על מנת להביא את הבשורה שכל אזרחי מדינת ישראל כל כך מחכים לה״

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב: "הסכם ה-PSCS הוא בעל חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל. ההסכם יסדיר מנגנונים להגברת שיתוף הפעולה בין ממשלת ישראל לממשל בארצות הברית בכל הנוגע למלחמה בפשיעה חמורה ובטרור, באמצעות מערכות מתקדמות שיאפשרו לנטר ולאתר גורמים חשודים.   

"יתר על כן, מדובר בצעד נוסף ומשמעותי בתהליך השתלבותה של ישראל בתוכנית לפטור מוויזות לארצות הברית. תפקיד משמעותי בהובלת הפרויקט מוטל על המשרד לביטחון הפנים ועל משטרת ישראל, ואנו נפעל לקידומו באופן שיתרום ליחסים האסטרטגיים בין ישראל לארצות הברית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים