שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » צעיר ובועט: פיג'ו 208 מגיעה לישראל
עם גרסה חשמלית
פיג'ו מביאה לישראל את דגם ה- 208 שצפוי להגיע עם 4 גרסאות רגילות וחשמליות • טווח המחירים יעמוד על 118 – 155 אלף שקל בהתאמה בין הדגמים הרגילים והחשמליים
תגיות: ,
פיג'ו 208 החדשה | צילום: יצרן

פיג'ו מובילה בשנים האחרונות קו חדש, צעיר ובועט שמתבטא בעיצוב אטרקטיבי ורענון כל מערכות הרכב. ה-208 החדשה שנחשפה בתערוכת ז'נבה כבר בתחילת שנת 2019, מגיעה כעת סוף סוף לישראל.

על פי הצהרת החברה, בשלב זה תשווק המכונית עם מנוע טורבו-בנזין או עם מנוע חשמלי, ברמות אבזור גבוהות ובתמחור יקר בהתאם, כאשר בשנה הבאה צפויות להצטרף להיצע גם גרסאות זולות יותר. המסירות יתחילו בהמשך החודש בכמויות קטנות, ומלאים גדולים יותר יגיעו בסביבות דצמבר-ינואר.

פיג'ו 208 החדשה יושבת על פלטפורמה חדשה לגמרי (EMP1) שתוכננה מראש כך שתתאים כאמור, הן ליחידות הנעה מסורתיות (בנזין, דיזל) והן ליחידת הנעה חשמלית מלאה.

הגרסה החשמלית מצוידת במנוע המוכר מפיג'ו 2008, עם הספק של 136 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש מתקצרת כאן ל-8.3 שניות אך המהירות המירבית מוגבלת ל-150 קמ"ש.

לגרסה זו סוללה בקיבולת של 50 קילוואט-שעה אשר מספקת טווח נסיעה של 339 ק"מ, מה שמכתיר אותה למכונית החשמלית הטובה ביותר בישראל כיום, מחוץ לעולמות היוקרה, בכל הנוגע לקיבולת הסוללה. את ה-208 החשמלית ניתן יהיה לקבל עם מטען פנימי חד-פאזי שמספק טעינת AC בקצב של 7.4 קילוואט או עם מטען תלת-פאזי שמספק טעינה בקצב של 11 קילוואט.

טעינת הרכב משקע ביתי רגיל צפויה להימשך 16 שעות, עמדת טעינה ביתית תמלא את הסוללה בתוך 7.5 שעות (בגרסה החד-פאזית) או בתוך 5 שעות (בגרסה התלת-פאזית). עמדת טעינה מהירה בקצב של 100 קילוואט תטעין 80% מקיבולת הסוללה בתוך 30 דקות בלבד. האחריות על הסוללה אורכת 8 שנים או 160,000 ק"מ.

בשלב זה תשווק פיג'ו 208 בשתי רמות גימור, שתיהן עשירות באבזור. גרסת הכניסה מקבלת את הכינוי "פרימיום" ומציעה בין היתר חישוקי "16 קלים, בקרת אקלים, לוח מחוונים בתצוגת תלת מימד, טעינה אלחוטית לסלולארי, ריפוד בד משולב עור, תאורת לד מלפנים, מצלמת חניה עם פונקציית "מבט על", כניסה והנעה ללא מפתח, מראה נגד סנוור, מראות צד עם קיפול חשמלי וגימור פנימי דמוי-קרבון.

גרסת ה-GT Line מגדילה את החישוקים ל-17 אינץ' ומוסיפה למפרט גם חיישני חניה מלפנים, מושבי ספורט, כוונון גובה ועיגוני איזופיקס במושב הנוסע מלפנים, גימורי עיצוב ספורטיביים מבפנים ומבחוץ וצביעה דו-גוונית. גג זכוכית פנוראמי יוצע בתוספת של 3,000 שקלים בגרסה זו בלבד.

בגזרת הבטיחות ישנה בלימת חירום אוטונומית הפעילה עד למהירות של 140 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים והתרעת עייפות. גרסת ה-GT Line מוסיפה גם ניטור שטחים מתים במראות עם תיקון היגוי אקטיבי ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים.

יש לציין, כי ה-208 זכתה בציון של 4 כוכבים בלבד במבחן הריסוק האירופי, אך הגרסה הנבחנת צוידה במפרט אבזור בטיחותי מצומצם יותר מזה שמוצע בישראל., הגרסה עם המערך המורחב של פיג'ו 2008 נבחנה בנפרד וזכתה ב-5 כוכבים, אך ה-208 לא נבחנה עם מלוא האבזור הבטיחותי.

טווח המחירים יעמוד על 118,000 שקל לדגם הזול והבסיסי, כאשר הדגם היקר (חשמלי, טעינה תלת פאזית) יתומחר ב-155,990 שקל.

פיג'ו 208 החדשה | צילום: יצרן
פיג'ו 208 החדשה | צילום: יצרן
פיג'ו 208 החדשה | צילום: יצרן
פיג'ו 208 החדשה | צילום: יצרן
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים