שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » צעיר יהודי הותקף ע"י ערבי, התוקף נעצר
לאחר הגשת תלונה
עו"ד חיים בלייכר מסר "רועי צאן וחקלאים ישראלים מהווים מטרה להסתה ותקיפות אלימות ומסוכנות של פורעים ערבים, אשר מגובים ומדורבנים על ידי פעילים אנרכיסטים"
מעצר. אזיקים. אילוסטרציה | צילום: FOTOKITA, שאטרסטוק

צעיר יהודי המתגורר בחוות מעון בדרום הר חברון הותקף ביום השבת בחודש שעבר על ידי בני מיעוטים, שצעקו לעברו, איימו עליו ברצח, דחפו אותו ואף יידו לעברו סלעים – שאחד מהם פגע בצלעותיו. כוחות הביטחון עיכבו את הפורעים, אולם לאחר שהגיעו למקום אנרכיסטים והתקוטטו עם חיילי צה"ל הצליח זורק האבן להימלט. הנפגע הגיש תלונה במשטרה, ולאחריה נתפס המחבל הנמלט.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו מסר "רועי צאן וחקלאים ישראלים מהווים מטרה להסתה ותקיפות אלימות ומסוכנות של פורעים ערבים, אשר מגובים ומדורבנים על ידי ארגוניים ופעילים אנרכיסטים. אנו מצפים שהדין ימוצה עד תום עם החשוד".

התקיפה אירעה בבוקר שבת, עת יצא הצעיר לרעות את הצאן בשטחי מרעה המשויכים רשמית לצרכי מרעה עבור תושב החווה. במכתב ששלח עו"ד בלייכר למשטרת מחוז ש"י תואר כי בעוד הצעיר נמצא בשטח התקרב אליו בן מיעוטים מבוגר הנראה כשייח', תוך איומים וצעקות בערבית.

עם השייח' הגיעו עוד כעשרה בני מיעוטים נוספים, תושבי הכפר טובא הסמוך, אשר הסתערו כולם לכיוון רועה הצאן ועדרו. התוקפים הרימו אבנים בידיהם ואיימו על הצעיר היהודי, בעוד השייח' מאיים עליו ברצח.

הצעיר הספיק להתקשר למשפחתו ולדווח על מצבו, לפני שהתוקפים דחפו אותו פיזית. אחד התוקפים השליך לעברו אבן גדולה בעוצמה ומטווח קצר, ופגע בצלעותיו של רועה הצאן. לפי המכתב "מרשי חש כאב רב וכן פחד מול התוקפים הרבים שעמדו מולו כשהוא לבדו, אשר חלקם הצטרפו לזריקת האבנים עליו".

לאחר דקות בודדות הגיעו למקום כוחות הביטחון ועיכבו את התוקפים, כולל את זורק האבן. אולם אז חברו לאירוע אנרכיסטים פעילי שמאל, שהתקוטטו והתעמתו עם חיילי צה"ל.

זורק האבן ניצל את הסחת הדעת, ובסרטון מהאירוע ניתן לראות כיצד הוא מתרחק לאיטו ממוקד ההתרחשות, בעודו נעזר במקל הליכה. כשהנוכחים הפנו את תשומת לב הצבא לבריחתו, פתח המחבל בריצה והצליח להימלט. מדובר בתוקף המוכר לתושבי החווה, בשם ג'אבר עוואד. בסוף האירוע עצרו כוחות הביטחון את השייח' המבוגר, שאיים על הצעיר היהודי ברצח.

למחרת, ביום ראשון, הגיש הצעיר תלונה במשטרת חברון. אולם בסוף הגשת התלונה לא קיבל אישור תלונה וטופס מנ"ע, בטענה כי עליו לדבר עם בן דודו שנכח בתחילת האירוע ולדאוג שיבוא למסור עדות. לפי המשטרה רק לאחר עדות בן הדוד יקבל הצעיר היהודי מסמכים רשמיים.

כאמור, בהמשך השבוע נעצר המחבל הנמלט ע"י כוחות הביטחון, ורועה הצאן היהודי נקרא לזהותו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים