שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » צפון קוריאה שיגרה 2 טילים בליסטיים ליד
איך ביידן יגיב?
בארה"ב ויפן דיווחו כי המדינה ביצעה ניסויים בטילים בליסטיים – בניגוד להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם. ר"מ יפן: "מגנה זאת בתוקף, פגיעה בבטחון האזור כולו"
תגיות:
טילים בצפון קוריאה | צילום: mwreck, שאטרסטוק

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (חמישי) שני טילים בליסטיים לים, בסמוך ליפן. משמר החופים של יפן מסר כי הטיל הראשון זוהה קצת אחרי השעה 7:00, והוא עבר כ-420 ק"מ לפני שנחת בים. כ-20 שניות לאחר מכן, זוהה טיל שני, שטס למרחק של 430 ק"מ.

ראש ממשלת יפן יושיהידה סוגה אמר שהצעד שנקטה פיונגיאנג בפעם הראשונה בתוך פחות משנה, מאיים על השלום ועל היציבות ביפן ובאזור כולו ומפר את החלטות האו"ם. גורמים אמריקאים אישרו כי צפון קוריאה שיגרה טילים, אך לא מסרו פרטים נוספים כמו סוג הטילים או מספרם.

פיקוד האוקיינוס השקט של צבא ארצות הברית פרסם הודעה לפיה השיגורים של צפון קוריאה "מהווים איום ישיר על מדינות האזור" ועל הקהילה הבינלאומית. עוד הודיעו בצבא האמריקאי כי וושינגטון מקיימת התייעצויות עם בעלות בריתה בנוגע לתגובה להתנהלותה של פיונגיאנג.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה לפני כשבוע וחצי כי ממשל ביידן ניסה ליצור קשר עם צפון קוריאה דרך מספר ערוצים אך לא קיבל תגובה מפיונגיאנג. הדיווח הגיע על רקע העובדה שעל פי ההערכות הנשיא ג'ו ביידן צפוי להכריז בשבועות הקרובים על המדיניות שגיבש כלפי צפון קוריאה.

בחודש הבא יגיע ראש ממשלת יפן לביקור ממלכתי בוושינגטון, והוא צפוי להיפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. סוגה אמר כי הוא ידון עם מארחו בסוגיות הקשורות לקוריאה הצפונית, ובכלל זה בשיגור הטילים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים