שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » נעצרו שני המחבלים הנמלטים מכלא גלבוע
תם המצוד
לוחמי הימ"מ שב״כ וצה״ל לכדו הלילה את שני האסירים הנמלטים מכלא גלבוע בג'נין
כלא | צילום: Bigflick, שאטרסטוק

שירות הביטחון הכללי התיר לפני זמן קצר לפרסם כי במסגרת פעילות משותפת של שב"כ, הימ"מ וצה"ל, נעצרו הלילה בג'נין, איהם כמאמגי ומנאדל איניפיעאת, אשר ברחו מכלא גלבוע.

מהשב"כ נמסר, כי המעצר בוצע בעקבות מודיעין מדויק שהתקבל והצביע על המבנה בהם הסתתרו השניים בג'נין. מנאדל ואיהם ו-2 סייעניהם הועברו לחקירת שב"כ".

זמן קצר לאחר מכן, הודיע דובר צה"ל כי בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת, נעצרו שני המחבלים האחרונים מתוך השישה שנמלטו מכלא גלבוע בערב ראש השנה התשפ"ב, יום שני, 6 בספטמבר 2021.

במהלך הלילה, נכנסו כוחות צה"ל, ימ״מ, שב״כ וסיירת 'חרוב' למרחב העיר ג'נין, ביצעו פעולות בידוד וכיתור שכללו ירי סביב המבנה בו הסתתרו המחבלים הנמלטים שיצאו כשהם אינם חמושים וללא התנגדות.

יחד עם המחבלים נעצרו שני סייענים. כלל העצורים הועברו להמשך חקירת כוחות הבטחון.

בעת יציאת הכוחות מהעיר התפתחו הפרות סדר במספר מוקדים במהלכן מפרי הסדר יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות וכן חמושים ירו במרחב.

על המבצע בפיקוד המרכז פיקד תת-אלוף יניב אלאלוף, מפקד אוגדת יהודה ושומרון. בחפ"ק אלוף-משנה אריק מויאל, מפקד חטיבת 'מנשה'.

מהמשטרה נמסר, כי לאחר כשבועיים של מצוד פעלו הלילה לוחמי הימ"מ של משמר הגבול יחד עם כוחות מיוחדים של שב"כ וצה"ל בג'נין ללכידת שני האסירים הנמלטים איהם קממג'י ומונאדל יעקוב אינפיעאת.

"לפי הכוונת השב"כ הגיעו כוחות הימ"מ והשב"כ לבית ובו המבוקשים. בפעילות של הכוחות הביאו למעצרם של שני המבוקשים שנמלטו", נמסר מהמשטרה.

שני המבוקשים נעצרו כשהם בחיים ללא התנגדות והועברו לחקירה של שירות הביטחון הכללי.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, התייחס ללכידת שני המחבלים האחרונים מתוך השישה שנמלטו בערב ראש השנה מהכלא, ואמר כי "מאז שנמלטו פעלה משטרת ישראל, בהובלת מחוז הצפון של המשטרה, בתגבור כוחות רבים, יחד עם שאר ארגוני הביטחון, בפריסה רחבה של אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, תוך מצוד מודיעיני, חקירתי ומבצעי והודות לשיתוף הפעולה יוצא הדופן בין כל הארגונים, משטרה, שב"כ וצה"ל הצלחנו יחד לסגור מעגל".

המפכ"ל חשף עוד, כי ככל שהזמן חלף ידעו כוחות הביטחון שמקום הימצאותם הוא בג'נין. "נערכנו במשך מספר ימים לפעילות המורכבת, והלילה לאחר שהתקבל המידע לו חיכינו, ניתן האות לפעילות הכוחות כשבחזית לוחמי הימ"מ".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים