שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » צפו ברגעי חיסול המחבל בפיגוע הירי בירושלים
תיעוד
תיעוד שהופץ ברשתות החברתיות מציג את חילופי האש בין כוחות הביטחון למחבל שפתח הבוקר בירי בשער השלשלת ורצח אזרח אחד ופצע ארבעה נוספים • צפו
תגיות: ,
הפיגוע בשער השלשלת | צילום: דוברות זק"א
צילום: השימוש בסרטונים נעשה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

תיעוד שהופץ ברשתות החברתיות מציג את חילופי האש בין כוחות הביטחון למחבל שפתח הבוקר בירי לעבר אזרחים בשער השלשלת ורצח עובר אורח ופצע ארבעה נוספים. בסרטון ניתן לשמוע את צרור היריות, לצד קריאות של ערביי העיר השוהים באזור.

בתיעוד אחר שהופץ במרשתת מזווית אחרת, נשמע קול הירי האחרון שהביא לחיסולו של המחבל.

כזכור, בפיגוע ירי שהתרחש הבוקר בשער השלשלת שבעיר העתיקה בירושלים, נרצח אזרח וארבעה נוספים נפצעו בדרגות שונות. המחבל חוסל.

עוד בנושא:

מהמשטרה נמסר כי "הבוקר בסמוך לשעה 09:00, מחבל חמוש בנשק ביצע פיגוע ירי לעבר עוברי אורח בעיר העתיקה בירושלים. בתוך שניות מרגע הירי, כוחות משטרה של מחוז ירושלים ומג״ב חתרו למגע, השיבו בירי לעבר המחבל וניטרלו אותו. מותו של המחבל (42, תושב מזרח ירושלים) נקבע במקום.

"כתוצאה מפיגוע הירי, נרצח אזרח אחד ונפצעו שני אזרחים נוספים, אזרח אחד באורח בינוני-קשה ואזרח נוסף באורח קל (עפ״י גורמי הרפואה) והם פונו לקבלת טיפול רפואי. בנוסף נפצעו שני שוטרים באורח קל.

"כוחות משטרה גדולים הוזעקו לאזור, ובנוסף לנשק עמו בוצע הפיגוע, ברשות המחבל נתפסה גם סכין. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן קיים במקום הערכת מצב ולזירת הפיגוע הגיעו השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ומפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי.

"חקירת הפיגוע מבוצעת ע"י היחידה המרכזית של מחוז ירושלים יחד עם שב"כ".

דובר מד"א זכי הלר מסר, כי "בשעה 09:01 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על 2 פצועים מירי, סמוך לשער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים. מדיווח ראשוני בלבד, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לשני גברים בשנות השלושים, בהם 1 במצב אנוש, 1 במצב בינוני עד קשה בהכרה".

דובר מד"א זכי הלר מסר, כי "בשעה 09:01 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על 2 פצועים מירי, סמוך לשער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים. מדיווח ראשוני בלבד, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לשני גברים בשנות השלושים, בהם 1 במצב אנוש, 1 במצב בינוני עד קשה בהכרה".

חובש המוצב על טרקטורון מד"א יהושע שטרית ופראמדיק מד"א משה טובולסקי סיפרו: "מיד שדווח לנו על הירי יצאנו לזירה. הגענו עם הטרקטורון וראינו 2 גברים כבני 30 שוכבים עם פצעי ירי".

חובש בכיר על אופניים של מד"א המוצבים בעיר העתיקה ברוך ויסמן סיפר: "אחד הפצועים היה מחוסר הכרה והשני בהכרה מעורפלת. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים מידי בשטח ומיד העלינו אותם לטרקטורון ופינינו אותם לניידות טיפול נמרץ שהמתינו סמוך לרובע היהודי ומשם פונו לבתי החולים. מצבו של אחד מוגדר אנוש והשני קשה. פינינו אותם לבית החולים שערי צדק ולהדסה הר הצופים. 3 פצועים נוספים במצב קל פונו באמבולנס משטרתי".

אריה יפה, רופא מתנדב באיחוד הצלה מסר, כי "מדובר בפצוע אנוש ובפצוע בינוני-בהכרה. הענקנו בזירה סיוע ראשוני לפצועים תוך ביצוע החייאה על הפצוע אנוש שפונה לבית החולים תוך המשך פעולות החייאה".

יווני בן שימול, חובש איחוד הצלה מסר: "בסיוע צוות אמבולנס של איחוד הצלה הענקנו בזירה סיוע ראשוני לפצוע אנוש ולפצוע קשה. כמו כן הענקנו בזירה סיוע ראשוני לשני נפגעים קל שאחד מהם פונה באמבולנס איחוד הצלה לבית החולים הדסה עין כרם".

מארגון זק"א נמסר, כי "מזירת הפיגוע פונו 4 נפגעים 1 קשה לא יציב, 1 קשה, 2 קל לביה"ח. המחבל נורה ונהרג".

מהמרכז הרפואי שערי צדק נמסר, כי ליחידת הטראומה בבית החולים הגיע פצוע במצב קשה עם פציעות ירי מהפיגוע בעיר העתיקה.

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר, כי אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונו שלושה נפגעים מן הארוע בעיר העתיקה. בן 46, פצוע במצב בינוני, בהכרה. בן 30 במצב קל ובן 31 במצב קל – שניהם בהכרה מלאה.

עוד נמסר בהדסה, כי אל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים פונה פצוע עם פגיעת ראש קשה, בשנות ה-30 לחייו, תוך כדי פעולות החייאה וללא סימני חיים. צוות יחידת הטראומה המשיך בפעולות החייאה אך נאלץ לקבוע את מותו.

ח"כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית הגיבה לפיגוע ואמרה כי הוא "מזעזע את הלב והנפש. מטר מהכותל, שריד בית מקדשנו. מתפללת לשלומם ולרפואתם של הפצועים. קל נא רפא נא להם!".

יו"ר 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אני ‏מבקש לחזק את ידיהם של אנשי כוחות הביטחון בירושלים וקורא לכולנו להתפלל לרפואתם של הפצועים. את הטרור צריך למגר באגרוף ברזל תוך גדיעת התקווה המניעה אותו. את תומכיו צריך להוקיע ולא לצרף לממשלה".

ח"כ מירי רגב מהליכוד: "הרפיסות המדינית של ממשלת בנט -לפיד וההתנהלות המכילה שלהם כלפי התנועה האסלאמית בממשלה  מראה את סימניה. הטרור מרים את הראש, פיגוע שני תוך ארבעה ימים".

יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ אורית סטרוק בתגובה על הפיגוע בעיר העתיקה: ‏"בזמן שכולנו מתפללים לשלום הפצועים – דובר חמאס מברך על הפיגוע בשערי הר הבית. מה יאמר דובר הזרוע הפוליטית של התנועה האיסלאמית בישראל?".

בהקלטה: דברים שאמרו מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורגמן ומפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתי בזירת הפיגוע.

סכין ששימש את המחבל | צילום: דוברות המשטרה
הנשק ששימש את המחבל | צילום: דוברות המשטרה
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים