שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "צריכים להתנצל בפני הרב קנייבסקי"
גפני תוקף
יו"ר יהדות התורה: "אני קורא לראש הממשלה ולשר הבריאות לפתוח מיידית את מוסדות החינוך במקומות שבהם צבע היישוב השתנה. זאת שערורייה למנוע מילדים ללכת ללמוד"
חכ משה גפני בראיון לעודד בן עמי ב"ועידת המשפיעים של קשת ו-N12" | צילום: אלי דסה עבור ועידת המשפיעים של קשת ו-N12

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר היום (ראשון) בריאיון לוועידת המשפיעים של 'חדשות 12' כי החרדים מהווים "הבטן הרכה" בקואליציה. "אנחנו הולכים עם נתניהו וחצי מהעם שונא אותו", אמר, "הם מכוונים לראש הממשלה. אנחנו הולכים עם נתניהו כי הציבור המסורתי שם. כל השנים שאני בכנסת אני הולך עם הימין. אני מקבל את הביקורת הזו שאנחנו הולכים עם ביבי".

"הייתם צריכים להיות יותר הגונים. אמרו שצריכים לשמור על הנחיות של משרד הבריאות. אם הייתי עיתונאי בכיר הייתי מתנצל בפני הרב קנייבסקי", תקף את התקשורת. "כאשר באו הרבנים אצלנו שמבינים בעניין אמרו שצריך לשמור את החינוך בראש סולם העדיפות והיה אפשר למצוא פתרונות. היום באים כולם ושמחים שרוב החינוך חוזר חזרה – הם היו צריכים להתנצל בפני הרב קנייבסקי שתקפו אותו".

על "תחקיר" הפייקבעניין נתב"ג והעובדה שיהדות התורה עושה שימוש בחלקים ממנו כתשדירי בחירות: "הפוקוס הוא על החרדים בלבד בכל הנוגע להפרות אבל פונים לחה"כ יעקב טסלר כמו שפונים לכולם ואנחנו מסייעים; אני לא מסכים עם האמירה של חה"כ פינדרוס על הגיור; בתחילה אכן הייתה תחלואה גבוהה במגזר החרדי, אך נעשה עוול שאין כדוגמתו לציבור החרדי".

בתוך כך, גפני מסר היום כי "אני קורא לראש הממשלה ולשר הבריאות לפתוח מיידית את מוסדות החינוך במקומות שבהם צבע היישוב השתנה כמו שכונות נוה יעקב וגוננים בירושלים, ולאפשר לאלפי הילדים ללכת ללימודים. זאת שערורייה למנוע מילדים ללכת ללמוד על סמך נתונים מהעבר שכבר לא רלוונטים".

סמוטריץ': "לא שוחחתי עם נתניהו"

יו"ר מפלגת הציונות ח"כ בצלאל סמוטריץ אמר בראיון לועידה: "לא שוחחתי עם נתניהו ואני חושב שיש לו אינטרס גדול שנצליח ושהמחנה הלאומי יצליח. ממשלה עם ביצוע של ימין ולא רק הצהרות. כדי להעביר פסקת התגברות צריך רוב. אני נאמן לדרך ולערכים ואמרתי לאנשי ליכוד: בואו נחתום על עקרונות, אני לא חותם על נאמנויות. אני מייצג ציבור של ערכים ודרך, זה הדבר היחידי שאני מחויב אליו".

"אני תומך בחוק צרפתי, מצד שני לא מוכן לקבל מצב שבו יועץ משפטי מדיח ראש ממשלה. אם לא מדובר בעיבורת חמורות, חוק צרפתי הוא אלטרנטיבה טובה".

על החיבור עם בן גביר: שלם עם האחריות שגילינו למחנה הלאומי ולממשלת הימין. בפעם האחרונה שבימין רבו, עלתה ממשלת שמאל. ההכרעה הערכית שלי – אם לפי החוק הוא יכול להיות חלק מהמגרש הדמוקרטי, אז הוא יכול לעשות את זה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים