שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » צרפת שולחת כוחות צבאיים למימי הים התיכון
המתיחות מחריפה
צרפת תשלח כוחות צבאיים למימי הים התיכון בכדי להגן על יוון מול טורקיה במידה ויפרוץ עימות ביניהם • ראש ממשלת יוון הודה לנשיא צרפת מקרון: "חבר אמיתי של יוון"
אניית מלחמה של הצבא הטורקי | צילום: FOTOGRIN, שאטרסטוק

צרפת הודיעה כי תשלח כוחות צבאיים לאזור המזרחי של הים התיכון, הסמוך לגבול שבין המדינות יוון וטורקיה, מתוך כוונה למנוע עימות צבאי בין המדינות בשל הגברת נוכחותה הצבאית באזור.

את החלטתה לשלוח כוחות צבאיים לאזור קיבלה צרפת ברקע המתיחות הגיאופוליטית באזור, שהחריפה עם החלטתה של טורקיה לשלוח כלי שיט לסקור את האזור הימי שגם יוון טוענות לזכויות על המשאבים בו, מה שהגביר את המתיחות בין שתי המדינות. מוקדם יותר השבוע קראה צרפת לטורקיה לעצור את הסקירה.

בציוץ בטוויטר הודה היום ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס, לנשיא צרפת עמנואל מקרון וכתב, כי מקרון הוא "חבר אמיתי של יוון וגם מגן מושבע של הערכים האירופיים והחוק הבינלאומי". מקרון הודיע אמש לאחר שיחת טלפון עם מיצוטקיס, כי החליט "לתגבר בימים הקרובים באופן זמני את הנוכחית הצבאית הצרפתית במזרח הים התיכון, בשיתוף פעולה עם השותפים האירופיים, בכלל זה יוון". הבוקר הודיעה צרפת שתשלח שני מטוסי קרב ופריגטה לאזור.

המתיחות הנוכחית במזרח הים התיכון החלה ביום שני השבוע, אחרי שטורקיה שלחה – תוך שהיא מכריזה על כך במופגן – את אוניית הסקר Oruc Reis, מלווה בספינות מלחמה, אל אזור השוכן מדרום לאנטליה וממערב לקפריסין. היא הודיעה כי האונייה תפעל שם ב-23-10 באוגוסט, במסגרת בדיקת האפשרות האם קיימים שם מאגרי גז ונפט, כמו אלה שנמצאו באזורים אחרים במזרח הים התיכון.

יוון טוענת כי האזור הזה שוכן במדף היבשתי שלה, ולכן דרשה שהספינות הטורקיות יסתלקו. טורקיה מתעקשת שיש לה זכות מלאה לערוך חיפושים שם, ויוון הורתה בתגובה לצבאה להיות בכוננות ושלחה ספינות מלחמה לאזור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים