שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » קארה נטש את הקבוצה: "מפלגה של מטומטמים"
ימינה במשבר
הרקע שהוביל למשבר הינם דברי ח"כ פינטו בה היא מאשימה את קארה "בפופוליזם זול", לאחר נאומו בוועדה כשאמר כי "עיצומים כספיים על בעלי עסקים זה קרוב לקומוניזם"
רה"מ בנט, השר לפיד, אביר קארה ויום טוב כלפון | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ימינה על סף משבר? סגן השר אביר קארה עזב את קבוצת הווצאפ של חברי ימינה, כשלפני העזיבה הוא כותב להם "פשוט מפלגה של מטומטמים". הדבר נודע והופץ בכלי התקשורת ורה"מ בנט מיהר לכנס לדיון חירום את חברי ימינה, לא לפני שסגן השר קארה חובר חזרה לקבוצה.

הרקע שהוביל לכמעט משבר הינם דברי ח"כ שירלי פינטו בה היא מאשימה את קארה "בפופוליזם זול", לאחר נאומו בוועדה בצהריים כשאמר כי "עיצומים כספיים על בעלי עסקים שלא ינגישו את העסק זה קרוב לקומוניזם".

"אביר, איך אתה מסוגל להישיר מבט לי ול-1.8 מיליון אנשים עם מוגבלויות ולטעון שחובת ההנגשה היא קומוניזם?" כתבה ח"כ פינטו. "פגיעה ב-1.8 מיליון אנשים עם מוגבלות היא בריונות. צרכי העסקים הפרטיים (הלגיטימיים) לא סותרים את הנחיצות להנגשה עבור אנשים עם מוגבלות. האמירה שלך טובלת בפופוליזם זול".

כזכור, בשעות הצהריים התקיים דיון בוועדת הכנסת בגין החיוב על בעלי עסקים להנגיש את מקום העסק עבור בעלי מוגבלויות. סגן השר קארה אמר: "אני בן לאמא נכת פוליו, גדלתי בבית של נכים ואני חי את הרעיון הזה יום יום. כבעל עסק אם אתה לא מנגיש – אתה מפסיד לקוחות וזה עניין שלך, אבל אם אתה מקבל קנס – זה הבית שלך ואתה הולך לסגור את העסק".

"הדבר הזה לוקח אותנו במקום למקום חיובי- למקום שלילי. צריך להוריד את חובת ההנגשה מהמגזר הפרטי באופן גורף" בהמשך אף הוסיף ואמר בהתייחס לעיצומים הכספיים המוצעים: "זה קרוב לקומוניזם, במקום לעשות את זה ממקום טוב אתם כופים עיצומים כספיים של עשרות אלפי שקלים, זה אבסורד".

בהמשך נוצר עימות בן קארה לערן טמיר, יועמ"ש נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שאמר: "גם אני בן לאמא עם מוגבלות ואני לא מבין את הגישה הזאת. אני זוכר כילד את כל המקומות שלא יכולנו ללכת אליהם בגלל חוסר נגישות".

ענת אריאלי, נציגת עמותת נגישות ישראל התנגדה גם היא לדברי קרא ואמרה: "במסגרת תפקידי אני רואה את היחס ואת התגובות של בעלי עסקים לחובת ההנגשה. להגיד שצריך לסמוך על טוב ליבם ועל ההחלטה העסקית של כל בעל עסק להנגיש לא נראה לי הגיוני כי הם לא יעשו את זה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים