שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » קבינט הקורונה החליט לא להטיל הגבלות חדשות
בדיון הראשון
נקבעה עבירה פלילית ומנהלית על אחראי על קטין (מתחת לגיל 12) שמונע מהקטין ביצוע של בדיקת קורונה. במקרה כזה יושת קנס בסך 3,500 שקלים
תגיות:
נפתלי בנט בנתב"ג | צילום: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס הערב (ראשון), את ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) בפעם הראשונה. בשלב זה, הוחלט לא להטיל הגבלות חדשות.

בדיון השתתפו שר הביטחון בני גנץ, שר המשפטים גדעון סער, שר הבריאות ניצן הורביץ, שרת התחבורה מרב מיכאלי, שרת הפנים איילת שקד, השר לביטחון פנים עמר בר לב, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, השר לשירותי דת מתן כהנא, השר במשרד האוצר חמד עמאר.

מצד הדרג המקצועי השתתפו ראש המל"ל מאיר בן שבת, מזכיר הממשלה שלום שלמה, מנכ"ל משרד רה"מ יאיר פינס, מנכ"ל משרד הבריאות היוצא פרופ' חזי לוי, ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש, ממונה המעברים הבינלאומיים האלוף במיל' רוני נומה, ראש שירותי בריאות הציבור הדר' שרון אלרעי-פרייס, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ונציגי משטרת ישראל, בכירי משרד הביטחון ובכירי משרד הבט"פ.

הקבינט קבע כי היעד בשלב זה הוא הגנה מקסימלית על אזרחי ישראל מפני התפשטות זן הדלתא, לצד פגיעה מינימאלית בחיי השגרה. בנוסף, קבע הקבינט כי במקביל להתמודדות עם זן הדלתא, יש להיערך לאיומים עתידיים ע״י בניית תשתיות לאיתור ולטיפול בווריאנטים או נגיפים אחרים.

עוד הוחלט כי ממונה הקורונה, פרופ׳ נחמן אש, וממונה המעברים הבינלאומיים, אלוף (במיל׳) רוני נומה, יגבשו המלצה למודל האכיפה בנושא הבידודים, בדגש על חוזרים מחו״ל, לאחר שיקיימו דיון עם כלל הגורמים הרלוונטיים. בנוסף, יימשך מיקוד המאמץ בקמפיין ההסברה לעידוד התחסנות, בדגש על בני נוער.

במבט קדימה, הוטל על משרד החינוך, משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי לגבש תכניות לפתיחת שנת הלימודים אל מול תרחישי תחלואה שונים. כמו כן, הוחלט לקדם תכנית לריצוף גנטי מלא של כלל הנכנסים לארץ במעברי הגבול הבינלאומיים.

בתוך כך, הממשלה אישרה היום בישיבתה השבועית את תקנות משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה.

כל נוסע ישראלי מעל גיל 16 בנתב"ג יחוייב למלא הצהרה טרם יציאתו מישראל, ובה התחייבות שאינו נוסע לאחת המדינות אשר היציאה אליהן הוגדרה כאסורה על-פי תקנות היציאה מישראל (או הצהרה שנסיעתו מותרת לפי החריגים בתקנות). חברות התעופה יחוייבו שלא לאפשר לנוסע ללא הצהרה לעלות למטוס. מפעיל השדה יציב עמדות לסיוע במילוי טפסי ההצהרה. התקנה תכנס לתוקף ביום שלישי, 29.6.21

כמו כן, אישרה היום הממשלה את הארכת התקנות שעוסקות באיסור היציאה למדינות שמוגדרות בסיכון מירבי, למעט חריגים, עד לתאריך 11 ביולי. עוד נקבע, כי יציאה למדינה אסורה בניגוד לתקנות תהווה עבירה פלילית ומנהלית, ותגרור קנס בגובה 5,000 שקלים על נוסע שחזר ממדינה כזו. בעניין זה, נקבעה אכיפה הדוקה שתתבצע על ידי בקרי הגבול של רשות האוכלוסין וההגירה וכן על ידי שוטרים. התקנות תכנסנה לתוקף מחר, יום שני, 28.6.21.

אנשי צוות אווירי יוכלו לקבל פטור מבדיקת קורונה בכניסה לישראל, במסגרת מעקב של המפעיל האווירי, בכפוף לביצוע בדיקת קורונה מדי שבוע וככל שלא יצאו משטח שדה התעופה אם שהו במדינה בסיכון מרבי. לבסוף, נקבעה עבירה פלילית ומנהלית על אחראי על קטין (מתחת לגיל 12) שמונע מהקטין ביצוע של בדיקת קורונה. במקרה כזה יושת קנס בסך 3,500 שקלים. התקנות תכנסנה לתוקף ביום רביעי, 30.6.21.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים